عصر امروز صورت گرفت:

مناظره انتخاباتی دانشجویان گلستانی در ایسنا + تصاویر

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان گلستان عصر امروز، ۵ اسفند با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مناظره‌ای انتخاباتی شرکت کردند.

عصر امروز دانشجویان دانشگاه‌های گلستان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی، حکیم جرجانی و علوم پزشکی گرگان در سالن جلسات شهید نادران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دور هم جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهم و حیاتی انتخابات با هم بحث و تبادل نظر کنند، موضوع داغی که این روزها نقل محافل دانشجویی است و بروز برخی گلایه‌ها بیشترین فراوانی را در این حوزه داراست، گلایه‌هایی که درست بوده است اما باید دید راه حل آن‌ها نیامدن پای صندوق رای است یا راه حلی هوشمندانه و فعال؟

در بخش نخست این مناظره دانشجویان درباره کارآمدی انتخابات و توان اثر بخشی آن بر شرایط و مشکلات کشور با هم به مناظره پرداختند و به مباحث مختلفی از جمله ضرورت تغییر در رویکردهای کلان، خنثی شدن مجلس به دلیل عدم ضمانت اجرایی مصوبات، قدرت نداشتن نمایندگان برای تغییر، اصلاح روند تائید صلاحیت‌ها و .... اشاره شد، موضوعاتی که با واکنش‌های سریع، صریح و بعضا تند دانشجویان دیگر روبه‌رو شد.

در بخش دوم مساله کلیدی «حضور در انتخابات» به بحث گذاشته شد که برخی از دانشجویان به عدم حضور و برخی به ضرورت حضور تاکید داشتند و دلایل خود را به صورت مشروح مطرح کرده و از آن دفاع کردند؛ دلایلی که بیشتر بر مسائل اقتصادی و معیشتی، احساس بی‌نتیجه بودن شرکت از یک سو و از سویی دیگر بر ضرورت حمایت و صیانت از میهن عزیزمان و همچنین عدم حرکت در مسیر شاد شدن دشمن تکیه می‌کرد.

در بخش سوم نیز به عملکرد نمایندگان فعلی مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گریزی زده شد تا این دوران ۴ ساله در نگاه دانشجویان به بوته نقد گذاشته شده و موافقین و مخالفین عملکرد مثبت نمایندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند که در لحظاتی فضای نشست نیز بسیار پر التهاب و هیجانی دنبال شد.

در انتها نیز دانشجویان درباره این موضوع به مناظره پرداختند که به عنوان یک نماینده چه اقداماتی برای رفع مشکلات دانشگاه اولویت داشته و باید در صدر فعالیت‌های نمایندگان در دوره دوازدهم قرار بگیرد که موضوعاتی مثل بیمه دانشجویی، خوابگاه‌های متاهلی، حقوق مکفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، ضرورت انتصابات درست در بدنه دانشگاه‌ها و ... مطرح شد.

مشروح مناظره فوق که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و جزئیات دیدگاه‌های مختلف دانشجویان حاضر در این مناظره متعاقبا در گزارش تفصیلی منتشر و بر روی خروجی ایسنا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402120503176
  • خبرنگار : 50629