سهم شهرداری اصفهان از واگن و اتوبوس‌های وارداتی شهرداری تهران

شهردار اصفهان با بیان اینکه متقاضی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲۵۰ واگن مترو هستیم، اظهار کرد: در صورتی که شهرداری تهران بتواند اتوبوس و واگن از کشور چین خریداری کند، شهرداری اصفهان از واگن و اتوبوس‌های خریداری شده سهم می‌برد. 

به گزارش ایسنا، علی قاسم‌زاده امروز با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به ارتباط خوب شهرداری‌های تهران و اصفهان، گفت: تعاملات تهران و اصفهان محدود به شهرداری‌ها نمی‌شود بلکه شوراهای دو شهر نیز ارتباط خوبی دارند. با توجه به تعاملات مدیریت شهری، رفت‌وآمدهای مکرری میان این دو شهر برقرار است. 

وی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی مشترک میان شهرداری‌های تهران و اصفهان گفت: طبق رایزنی‌های شهردار تهران در ارتباط با خرید اتوبوس و واگن مترو از کشور چین، شهرداری اصفهان نیز از واگن‌ها و اتوبوس‌های خریداری شده سهم دارد. 

وی این را هم گفت که البته درباره سهم شهرداری اصفهان به توافق نرسیده‌ایم اما شهرداری اصفهان، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تقاضا کرده است. به طور قطع، خرید انبوه دستگاه‌های اتوبوس موجب کاهش قیمت نیز می‌شود .

شهردار اصفهان درباره وضعیت مترو این شهر گفت: خط یک مترو شهر اصفهان فعال است و سرفاصله ایستگاه‌ها حدود ۱۱ دقیقه است. مردم انتظار دارند که سر فاصله ایستگاه‌ها به ۲ تا ۳ دقیقه کاهش یابد. پیش‌بینی‌ها بیانگر این است، تامین ۲۵۰ واگن می‌تواند سبب کاهش سر فاصله‌های خط یک مترو اصفهان شود.

قاسم‌زاده افزود: با توجه به اینکه فاز یک خط ۲ مترو اصفهان در سال آتی راه اندازی می‌شود، در صورت تامین ۲۵۰ واگن دیگر دغدغه‌ای برای این خط  نداریم. مترو اصفهان دارای سه خط مصوب است که یک خط آن اجرا شده، یک خط در حال اجرا و عملیات ساخت خط ۳ نیز هنوز اجرایی نشده است. 

به گفته شهردار اصفهان این سه خط به صورت آنتنی به یکدیگر متصل می‌شوند و شهر را پوشش می‌دهند. 

قاسم‌زاده با اشاره به اجرای پویش مردمی «اگر من شهردار بودم» در اصفهان اظهار کرد: فصل اول این پویش درباره بافت‌های تاریخی بود که با مشارکت خوب مردم مواجه شد. فصل دوم این پویش نیز درباره نشاط و تفریح بود که این پویش هم با واکنش خوب مردم اصفهان روبرو شد. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402120201259
  • خبرنگار : 71664