درتاج در گفتوگو با ایسنا، اظهارکرد: ۱۰ درصد دانش آموزان کشور در یکی از گروههای استثنایی و به عبارت دیگر نیمه بینا، نابینا، ناشنوا، نیمه شنوا و یا دچار اختلالات یادگیری هستند که این افراد در برابر طیف کودکان تیزهوش و با بهره هوشی ۷۰ که به آنها آهسته گامان(دانشآموزان دیر آموز) میگویند، قرار دارند.
وی با بیان اینکه میتوان از تواناییهای این گروه برای پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد افزود: برای این کار همانطور که در برنامههای درسی برای همه گروهها تجدید نظر داریم، باید برنامههای مختص این گروه را نیز تدوین و اجرا کنیم.
دورتاج ادامه داد: در تمام دانشگاههای کشور بچههایی که در طیف اختلالات یادگیری قرار دارند در کنار سایر افراد عادی حضور دارند و تحصیل میکنند در آموزش و پرورش نیز ۷۵ درصد این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل میکنند لذا باید آموزشها و برنامههای ویژه در مدارس عادی پیاده شود تا این کودکان نیز بتوانند تحصیل کنند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان تاکید کرد: باید از امکانات کمک آموزشی موجود در دنیا، برای پیشبرد آموزش این دانش آموزان استفاده کنیم.
انتهای پیام