رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان:

حجم فعالیت بانوان در اقتصاد استان زنجان از حد متوسطی برخوردار است

رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان گفت: حجم فعالیت بانوان در اقتصاد استان زنجان از حد متوسطی برخوردار است اما این ظرفیت با ایجاد بستر اساسی و تدوین زیرساخت‌های مناسب می‌تواند تقویت شود.

پریوش محمدی امروز (پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بانوان و تاثیر فعالیت‌های آنان در رشد و توسعه فضای اقتصادی، اظهار کرد: حجم فعالیت بانوان در اقتصاد استان زنجان از حد متوسطی برخوردار است اما این ظرفیت با ایجاد بستر اساسی و تدوین زیرساخت‌های مناسب می‌تواند تقویت شود به نحوی که حتی بانوان روستایی نیز بتوانند از فرصت مشارکت کاربردی و قوی برخوردار باشند.

وی درک صحیح جامعه، به‌ویژه نهادها و سازمان‌های اقتصادی در خصوص تاثیر مشارکت بانوان در مبحث اقتصاد را موضوعی مهم تلقی کرد و گفت: ایجاد توسعه پایدار در گرو ژرف‌اندیشی درباره فعالیت‌های اقتصادی متناسب با روحیات مردان و زنان در یک جامعه است و هر چقدر جامعه از نیروی انسانی خود چه مرد و چه زن به درستی بهره‌برداری کند، متضمن خلق ارزش و توسعه پایدارتر می‌شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌ شده توسط کانون زنان بازرگان استان زنجان طی سال‌های گذشته و  برنامه‌های این کانون برای آینده، عنوان کرد: ساماندهی و توانمندسازی زنان در حوزه اقتصاد یکی از برنامه‌های اصلی این تشکل است.

محمدی ادامه داد: کانون زنان بازرگان در نظر دارد تا با شناسایی زنان مستعد و فعال در حوزه‌های اقتصادی و تشکیل بانک اطلاعاتی، زمینه ورود این افراد به عرصه‌های مختلف کسب و کار به‌ویژه فعالیت‌های تجاری را فراهم کند.

وی گسترش تفکر و تقویت روحیه کارآفرینی زنان بازرگان  و پیگیری مجدانه جهت رفع مشکلات این قشر را نیز از دیگر برنامه‌های این کانون برشمرد و اظهار کرد: آموزش به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق اهداف اقتصادی، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط مطلوب با دستگاه‌های ذی‌ربط از دیگر برنامه‌های این کانون است که بخشی از آن اجرایی و بخش دیگری نیز در دست اجراست.

رئیس کانون زنان بازرگان استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از بانوان فعال اقتصادی از سوی این کانون در استان زنجان شناسایی و به عضویت کانون نیز درآمده‌اند، تصریح کرد: به‌روز بودن اعضا، آشنایی با مباحث جدید اقتصادی و آگاهی از بخشنامه‌ها و قوانین از جمله موضوعات مهم جاری در این کانون است که به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده در طول هفته به آن پرداخته می‌شود.

محمدی همیاری و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای اقتصادی را یکی از مهم‌ترین موارد در تحقق مشارکت مطلوب بانوان عنوان کرد و افزود: گسترش فعالیت‌های کانون زنان بازرگان استان زنجان با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها می‌تواند سهم استان از اقتصاد را افزایش دهد.

وی به ویژگی‌ها و خصوصیات زنان و مردان و اثرات آنها در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: بایستی تفاوت نگرش مردان و زنان به موضوعات، نقطه انفصال و شکاف درنظر گرفته نشود بلکه برعکس، به عنوان مرکز اصلی تبیین راهکارها و برنامه‌ها در راستای بهبود فضای اقتصادی تلقی شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112619040
  • خبرنگار : 50534