فرماندار آستارا خبر داد

تشکیل پرونده قضایی برای سه نامزد انتخابات در شهرستان مرزی آستارا

فرماندار آستارا از وقوع جرم سه نفر از نامزدهای مطرح انتخابات مجلس در این شهرستان خبر داد و گفت: برخی نامزدهای انتخابات در آستارا تخلفاتی انجام داده‌اند و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

محمد رضا شهاب زاده شامگاه پنجشنبه ۲۶ بهمن در جمع خبرنگاران خبرگزاری های شهرستان آستارا اظهار کرد: رعایت قانون توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی الزامی است و هیچ اقدام خلاف قانون قابل قبول نیست و به هیچ کس اجازه تخلف نمی‌دهیم.

وی با اشاره به احصای جرایم و تخلفات انتخاباتی افزود: قانون انتخابات در اختیار دست‌اندرکاران انتخابات و همچنین نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستارا قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارناوال تبلیغاتی، تبلیغات زود هنگام و غیر قانونی، پرداختن به مباحث قومیت گرایی و توهین به رقیب نیز عنوان مجرمانه دارد و بلافاصله تخلفات جمع بندی ودر اختیار مسئولان قضایی قرار گرفته می‌شود تا به آن تخلف رسیدگی شود افزود: رعایت قوانین انتخابات خط قرمز مسئولان برگزاری انتخابات است و قانون انتخابات فصل الخطاب مجریان و ناظران انتخابات است.

شهاب زاده تصریح‌کرد: در قانون انتخابات، شرح وظایف تکالیف و مسئولیت مجریان و ناظران انتخابات آورده شده است و همه دست‌اندرکاران موظف هستند مُر قانون را اجرا کنند و در این رابطه با هیچ شخصی تعارف نداریم.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قوانین جدید انتخابات و دستورالعمل های مربوطه را به خوبی مطالعه کنند.

شهاب زاده با بیان اینکه با خرید و فروش رأی در حوزه انتخابیه آستارا قطعاً مقابله خواهیم کرد گفت: همانطور که مشارکت مهم می‌باشد، سلامت انتخابات هم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار آستارا با اشاره به نقش مهم خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای در انتخابات پیش رو تصریح کرد: امیدآفرینی رسانه‌ها ضرورت امروز جامعه است و رسانه‌ها و فضای مجازی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین هستند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112619013
  • خبرنگار : 50532