به گزارش ایسنا، یافتههای این مطالعه که در دبیرخانه راهبری کشوری درس «فیزیک» باهدف بررسی میزان دشواری و همپوشانی سوالات آزمونهای نهائی درس فیزیک با محتوای رسمی انجام شده است؛ نشان میدهد که سوالات آزمونها، همپوشانی بسیار بالایی با محتوای رسمی دارند و سهم سوالاتی که به طبقههای بالای حیطههای شناختی تعلق دارند در نوبتهای اخیر طور معنی دار، افزایشی شده است.
این پژوهش که از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی-اکتشافی و از منظر طرح تحقیق، پس رویدادی است، نشان داد که توجه و استفاده از رویکرد یادگیری مفهومی باهدف ارتقای سطح نمرات در آزمونهای نهائی به صورت معناداری بر رویکرد یادگیری کپسولی برتری دارد.
به عبارت دیگر برای کسب سهم بالاترسوابق تحصیلی، مطالعه و یادگیری پایدار مفاهیم کتاب درسی ضروری و اجتناب ناپذیر است.
انتهای پیام