نهال کاری در ۴۵۰ هکتار از سواحل شنی غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر با بیان اینکه طرح یک میلیارد درخت طرح مردمی است، گفت: در سواحل غرب مازندران ۴۵۰ هکتار از اراضی شنی و ماسه‌ای قرار است طی چهار سال نهال توسکا، زیتون و افرا کاشته شود.

مهرداد خزایی پول امروز در آیین نهضت درختکاری در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بارندگی در کشور، اظهار کرد: باید به نحو شایسته این میزان کم بارندگی را مدیریت کرد.

وی افزود: درکل جهان به دلیل استفاده از صنایع مختلف و افزایش کربن، میزان گازهای گلخانه‌ای افزایش یافته است و این موضوع بر تغییر اقلیم تاثیر زیادی گذاشته است و نمونه آن می‌توان به وقوع سیلاب در تمام فصول سال اشاره کرد که در گذشته تنها در فصل پاییز شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به تصمیمات کشورهای جهان در سال ۱۹۹۲ مبنی بر کاشت درخت در سراسر جهان، گفت: مقرر شد در کشور ایران نیز این طرح مردمی طی چهار سال یک میلیارد درخت کاشته شود تا کمبود درخت جبران شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه این طرح مردمی است، متذکر شد: این موضوع نشان دهنده این است که سازمان منابع طبیعی به تنهایی این بار را به دوش نمی‌کشد بلکه همه مردم کمک می‌کنند.

خزایی پول حمایت دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر را در کاشت درخت ستودنی دانست و یادآور شد: از سال گذشته کاشت درخت در این دانشگاه آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ادامه داد: یکی از نیازهای صنایع ما چوب است بنابر این زراعت چوب دارای اهمیت زیادی است.

خزایی پول گفت: ۱۷۲ قطعه رها شده داریم که طرح زراعت چوب در آنها اجرا نشده است و هر سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کند این قطعات برای زراعت چوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

در این آیین ۴۵۰ اصله درخت افرا توسط دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر غرس شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111814034
  • خبرنگار : 50201