نخستین سایت ۵G استان‌های شمالی درآمل افتتاح شد

نخستین سایت از نسل جدید ( ۵G ) درسطح استان‌های شمالی کشور با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در شهرستان آمل بهره برداری و خدمات پیشرفته از این نسل دراختیار مشترکان وکاربران قرارگرفت.

این طرح درقالب افتتاح همزمان ۹۰ طرح حوزه مخابراتی شهرستان آمل که شامل ۴۵ طرح (FTTH)  و ۴۵ طرح دیگر در حوزه‌های مختلف تلفن همراه و ثابت بوده که به صورت نمادین در میدان ۱۷ شهریور شهر آمل افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران امروز ۱۸ بهمن درحاشیه افتتاح این طرح‌ها، هزینه تمام شده برای تکمیل و راه اندازی طرح‌های افتتاح شده مخابراتی شهرستان آمل را بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

نوروزی افزود: از قابلیت‌های سایت بهره برداری شده  ۵G درشهرستان آمل که یکی از سایت‌های مهم و استراتژیک درسطح استان‌های شمالی کشور محسوب می‌شود، از نظر تعداد مشترکان، ظرفیت و پهنای باند ایجاد شده برای مشترکان آن است.

وی افزود: نخستین نسل ۵G در مازندران است که درشهرستان آمل افتتاح و بهره برداری از آن شروع شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران همچنین با اشاره به اینکه شهرستان آمل در سال‌های اخیر در حوزه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و مخابراتی فاصله خوبی با دیگر شهرهای استان ایجاد و پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد، علاوه بر طرح‌های بهره برداری شده، طرح‌های جدید نیز همزمان در این شهرستان دردست اقدام و اجرا است.

نوروزی ادامه داد، برای زیرساخت‌های تلفن آمل در دهستان کوهستانی چلاو این شهرستان با سیستم با توسعه ۳۲ کیلومتر فیبرنوری تا پیش از نوروزسال آینده تکمیل و بهره بردای خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بدون توسعه فیبرنوری، رسیدن به سرعت‌های بالا امکان پذیر نیست، گفت: توسعه نسل پنج تلفن‌همراه بدون توسعه فیبرنوری امکان پذیر نیست و رسیدن به سرعت‌های چند صد مگابایتی که در تست سرعت‌های فیبرنوری تجربه می‌کنیم را محقق نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، با ابراز خرسندی ازاینکه امروز مردم استان می‌توانند به این فناوری جدید شبکه تلفن‌همراه دسترسی داشته باشند، گفت: امیدواریم با توسعه فیبرنوری، مردم در شبکه تلفن‌همراه‌شان سرعتی تا چند ۱۰ برابر را تجربه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111813971
  • خبرنگار : 50616