سرپرست جهاد کشاورزی مازندران:

اعتبارات ملی متناسب با جایگاه مازندران در امنیت غذایی کشور باشد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران قطب کشاورزی کشور است و اهداف مهم امنیت غذایی کشور در این استان محقق می‌شود.

بابک مؤمنی امروز در حاشیه آیین افتتاح همزمان پروژه‌های بخش کشاورزی استان که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر امسال ۷۱ پروژه به صورت همزمان در سراسر استان در زیربخش‌های مختلف افتتاح می‌شود که اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۸۳۰ میلیارد تومان است و حدود ۶ هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مؤمنی افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۲۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: این پروژه‌ها در زیربخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و گلخانه‌ای، دام و طیور، عشایر، صنایع کشاورزی و شیلات و آبزیان است که با حضور استاندار مازندران و رئیس سازمان شیلات کشور مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران رتبه اول تولید طیور گوشتی و جوجه یک روزه کشور را در اختیار دارد و این ظرفیت‌ها در حال ارتقاء است، ادامه داد: در مجموعه مرغ مادر گوشتی که به عنوان پایلوت آیین افتتاح همزمان پروژه‌ها قرار گرفته است، بیش از ۶ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار تولید می‌شود که قطعاً به پایداری امنیت غذایی کشور کمک می‌کند.

بودجه ملی متناسب با نقش مازندران در امنیت غذایی کشور باشد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با تولید ۷.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، در بین ۱۰ استان اول کشور است.

وی ادامه داد: ارزش بالای اقتصادی تولیدات کشاورزی مازندران باعث شده ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به این استان باشد که با اختلاف در رتبه اول کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان رتبه اول و لنگرگاه تولید و عرضه محصولات کشاورزی کشور است و دهه فجر امسال ۷۱ پروژه با اعتبار ۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش کشاورزی خواهد داشت.

مؤمنی گفت: مازندران در دی ماه امسال رکورد جوجه ریزی کشور را در طول تاریخ پشت سر گذاشت و از مرز ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی عبور کرد.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت غذایی پایتخت از وظایف مازندران است، ادامه داد: شب یلدای امسال ۵۰۰ تن مرغ در استان توزیع و ۹۰۰ تن مرغ را به تهران ارسال کردیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰۷ واحد مرغ گوشتی در استان فعال است که ۳۳ واحد آن در ساری مستقر است.

وی تصریح کرد: ۷ میلیون و ۴۵۰ هزارقطعه ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان در هر دوره است یک سهم ساری یک میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه است.

مؤمنی تاکید کرد: بودجه ها و اعتبارات ملی باید متناسب با نقش و جایگاه مازندران در امنیت غذایی کشور باشد و اگر قرار است تولید پایدار باشد، حمایت ها از این بخش هم باید پایدار باشد.

وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی را وظیفه شرعی و اخلاقی برشمرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402111813602
  • خبرنگار :