در ۱۰ ماهه امسال رخ داد

صادرات بیش‌از ۲.۵ میلیارد دلاری از مرزهای کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۹ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در ۱۰ماهه سال جاری دو میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار کالا به وزن شش میلیون و ۷۶ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۹ درصد و از نظر وزن رشدی ۹ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع صادرات کالا از  گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۸۹۳ میلیون دلار کالا به وزن دو میلیون و ۳۳۱ هزار تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده، گفت: گمرک خسروی با صادرات ۷۱۰ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن در جایگاه دوم و گمرک سومار با صادرات ۶۴۲ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده، سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی از مجموع صادرات ۱۰ ماهه استان را نیز به ترتیب ۳۰۴ میلیون دلار به وزن ۵۴۳ هزار تن و ۳۸ میلیون دلار به وزن ۲۵۱ هزار تن عنوان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی گمرک کرمانشاه، عباس زاده خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111813359
  • خبرنگار : 50181