به گزارش ایسنا، فاطمه نارنجی ثانی، رییس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: معاونت آموزشی دانشگاه تهران در راستای تحقق هدف افزایش توانمندیهای علمی، حرفهای و تخصصی دانشجویان (با تأکید بر ارتقای مهارتهای نرم)، از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به طراحی، توسعه، تقویت و اجرای دورههای مهارتی متناسب با نیازهای جامعه، فعالیتهای هدفمند و مستمری را آغاز کرده است.
وی افزود: نظرات و پیشنهادهای اعضای شورای سیاستگذاری نوآوری و تحول آموزشی دانشگاه منجر به تصویب اجرای درس یادگیری تجربی جهت ارائه به دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در همه رشتههای تحصیلی دانشگاه تهران در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شد.
رییس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس ابلاغ آییننامه تدوین و بازنگری برنامههای درسی توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ویرایش جدید مورخ ۲۷/۰۶/۱۴۰۲) درس یادگیری تجربی از نظر نوع واحد درسی، در مجموعه دروس مهارتی-اشتغالپذیری قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، نارنجی ثانی افزود: علاوه بر این، پیرو مصوبات پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری نوآوری و تحول آموزشی دانشگاه تهران، با توجه به اینکه نمره درس در معدل نیمسال تحصیلی و همچنین معدل کل دانشجو درج و محاسبه میشود، بنابراین فارغالتحصیل شدن دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پس از آن در همه رشتهها منوط به گذراندن درس یادگیری تجربی است.
انتهای پیام