جانشین فرمانده انتظامی استان اعلام کرد

از دستگیری قاچاقچی مسلح در کهنوج تا انهدام باند پسرخاله‌های سارق در سیرجان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری قاچاقچی مسلح و کشف ۲۱۶ کیلو تریاک به همراه یک قبضه سلاح جنگی و مهمات در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر خبر داد.

سردار عبدالعلی روانبخش امروز ۱۶ بهمن ماه در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس اطلاعات کهنوج در پی رصد اطلاعاتی یکی از قاچاقچیان معروف که بوسیله همدستانش در جابجایی و انتقال مواد مخدر از مرزهای شرقی استان به شهرستان کهنوج نقش بسزایی دارند، از ورود محموله مواد مخدر به داخل شهرستان مطلع شدند .

وی افزود: در این رابطه ماموران انتظامی با یکسری کار اطلاعلاتی و ضمن هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند متهم را در یک منزل مسکونی  دستگیری و ۲۱۶ کیلو تریاک و یک قبضه سلاح جنگی و مهمات را در این منزل کشف کنند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باندها و فروشندگان مواد مخدر را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع کند.

وی در ادامه از دستگیری اعضای باند پنج نفره پسرخاله‌ها با کشف ۲۲ فقره سرقت به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در سیرجان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند مورد سرقت طلاجات از منازل شهروندان در نقاط مختلف شهرستان سیرجان، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و بررسی‌های میدان پنج سارق دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و طی سه عملیات جداگانه در سه نقطه در شهرستان کرمان، سیرجان و یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر کردند .

روانبخش با اشاره به کشف مقادیری طلا و نقره از مخفیگاه سارقان بیان کرد: این سارقان در مواجهه با مدارک موجود به ۲۲ فقره سرقت طلاجات از منازل مختلف در سطح شهرستان سیرجان به ارزش ۱۲۰ میلیارد اعتراف کردند .

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دو نفر از متهمان که با یکدیگر اقوام و بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند و به باند پسرخاله‌ها معروف هستند، پس از ورود به شهرهای مختلف و اقامت در محلات، منازل دارای وضعیت مالی مناسب را انتخاب و سرقت می‌کردند که با تشکیل پرونده تحول مراجع قضایی شدند .

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت خالی گذاشتن محل سکونت خود آن را به افراد مطمئن و قابل اعتماد بسپارند و این محل‌ها را به تجهیزات هوشمند و ایمن مجهز کرده و هر گونه تردد افراد مشکوک را نیز از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402111611892
  • خبرنگار : 50187