کرمی شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن در این یازدید گفت: با همت و تلاش مضاعف و روحیه جهادی شاهد جهش خوبی در حوزه راهسازی هستیم.
اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تعهد ما قبل از سال، ۲۷ کیلومتر بود که در حال انجام و آسفالت است.
وی بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۸۵ درصدی روند رو به رشدی دارد و سال آینده به اتمام خواهد رسید.
اکبری تصریح کرد: ساخت بزرگراه زابل _زاهدان بطول ۲۰۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.
وی بیان کرد: این ادارهکل برای افزایش ظرفیت ترانزیت راههای استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمل و نقل جادهای به ویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: راهسازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد بطوریکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای حمل و نقل مانند توسعه بزرگراههای سیستان و بلوچستان در این منطقه میتواند ظرفیتهای مغفول مانده این منطقه را احیا کند، تاکید کرد: با وجود این بدهی، تمامی پیمانکاران با قدرت طرحهای عمرانی و راهسازی استان را به پیش میبرند.
اکبری، گسترش شبکه راه های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه ای و فرامنطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای اصلی کشور یعنی چابهار- میلک، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تامین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه ای را از جمله مهمترین اهداف توسعه شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد، بویژه با توجه به قرابتهای جغرافیایی و فرهنگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، توسعه بزرگراههای این خطه بسیار حیاتی است.
انتهای پیام