فرمانده سپاه اردبیل اعلام کرد

اعلام آمادگی و مشارکت جدی سپاه استان اردبیل در پویش کاشت یک میلیارد درخت

فرمانده ارشد سپاه استان اردبیل از اعلام آمادگی و مشارکت جدی سپاه استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

سردار غلامحسین محمدی اصل ۱۵ بهمن در جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در اداره کل منابع و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: در اجرای این طرح بر اساس منویات مقام معظم رهبری در کنار مشارکت و همکاری در پروژه‌های آبخیزداری، در طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و تحقق سهم کاشت ۴۰ میلیون درخت در استان اردبیل  نیز مشارکت خواهیم داشت.

وی افزود: با بسیج تمامی امکانات و به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری با توجه به ظرفیت بزرگی که در سپاه و  بسیج وجود دارد، تصمیم بر این است که در راستای اجرای این طرح بزرگ درختکاری در استان از همه اقشار بسیج (خواهران، برداران، دانش آموزان، دانشجویی، مساجد و ... ) استفاده شود، همچنین از تمامی تجهیزات و امکانات و ماشین آلات بهره مند خواهیم شد و ظرفیت سپاه و بسیج سازندگی برای تحقق و اجرای این طرح به کار گرفته خواهد شد.

فرمانده سپاه استان عنوان کرد: قطعا در این راستا از ظرفیت گروه‌های مختلف همچون بسیج جامعه کشاورزی، صنعت و معدن، کارگری، پیشکسوتان و ... استفاده خواهد شد و به دنبال هم افزایی بین منابع طبیعی استان و اقشار مختلف بسیج هستیم.

وی همچنین از اختصاص محوطه پادگانها و مراکز آموزشی سپاه در سطح استان  برای اجرای  درختکاری در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

توجه به منابع طبیعی در دستور کار کشورها قرار گرفته است

محمود قلی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: به‌دلیل چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی که در سطح جهان وجود دارد توجه به منابع طبیعی و کاشت درخت به منظور افزایش سرانه فضای سبز جهانی در دستور کار کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: رهبر انقلاب به موضوع درخت و درختکاری اهمیت زیادی می دهد و در اسفند سال گذشته نیز با کاشت سه نهال این موضوع را نشان دادند که اگر هر ایرانی بتواند در سال سه اصله نهال بکارد به هدف‌گذاری یک میلیارد در طی چهار سال به راحتی دست خواهیم یافت.

 وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به دلیل ارتباط گسترده که با مردم دارند می‌توانند حلقه متصل کننده منابع طبیعی و مردم باشند تا بتوانیم این طرح را در بین مردم ترویج و نهادینه نماییم.

این مسئول ادامه داد: در بحث درخت کاری و نهال کاری، سپاه و بسیج همیشه پای کار بوده‌اند و کارهای خوبی توسط این نهاد انجام شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111511329
  • خبرنگار :