حامد کرمی در گفتوگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت پرونده های شکایات دانشگاهیان اعم از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی اشاره و اظهار کرد: هر کدام از ذی نفعان ما در وزارت علوم شکایات خاص خود را دارند؛ به طور مثال عمده شکایات اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حوزه جذب، ترفیع و ارتقاست که به انجام نشدن کار خود در دانشگاه ها یا روند رسیدگی به پروندههای خود اعتراض می کنند.
*بیشترین پرونده شکایات دانشجویان
وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین پرونده های مربوط به شکایات دانشجویان در دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم نیز بیشتر به مواردی نظیر نقل و انتقال، مهمانی، وضعیت امکانات رفاهی در دانشگاه ها اعم از خوابگاه و سلف است.
*سه گروه عمده شاکیان
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم همچنین با تاکید بر اینکه بیشترین پرونده های شکایات کارمندان دانشگاه ها در این دفتر به بحث تبدیل وضعیت مربوط می شود، اظهار کرد: مباحث مربوط به معیشت نیز در مرحله بعدی پرونده های شکایات کارمندان دانشگاه ها را شامل می شود. اگر چه بجز این سه گروه یعنی کارمندان، دانشجویان و اعضای هیات علمی که عمده ترین شاکیان ما در وزارت علوم با موضوعات فوق هستند، مخاطبانی نظیر دانش آموختگان را نیز داریم که دنبال دانشنامه، ارزشیابی و اصالت مدرک خود هستند که البته آمار پرونده های مربوط به این حوزه به نسبت کمتر است.
کرمی در خصوص رسیدگی به شکایات مربوط به پرونده های جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاکید کرد: مرکز جذب وزارت علوم یک روال رسیدگی به شکایات مربوط به این پرونده ها را دارد که این شکایات از هیات اجرایی جذب در دانشگاه ها شروع می شود و بعد به مرکز جذب در وزارت علوم و همچنین هیات عالی جذب می رسد. اما ممکن است افراد در برخی از پرونده ها در این مسیر جواب نگیرند یا دانشگاه جواب روشنی به افراد ندهد که آنها به سراغ ما در دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم می آیند. ما نیز سعی می کنیم پاسخ شفاف و روشنی به آنها بدهیم.
*هیچ پرونده ای را بی پاسخ نمی گذاریم
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم یادآور شد: هر شکایت یا پرونده ای که به این دفتر ارسال شده است ما پاسخ خود را اعم از مثبت یا منفی پیگیری و پاسخ را به فرد دادیم. حتی بعضا با پاسخی که از طرف ما دریافت کردند افراد پرونده های خود را در دیوان عدالت اداری نیز پیگیری کردند و سعی کردیم هیچ پرونده ای را بی پاسخ نگذاریم.
*شکایت داوطلبان شبهه دار به دفتر بازرسی
وی از شکایات برخی داوطلبان شبهه دار کنکور به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خبر داد و افزود: برخی از این داوطلبان از قبل شکایات خود را به این دفتر آوردند و الان نیز مراجعه کردند ما آنها را به هیات عالی تجدید نظر معرفی کردیم که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد هر وزارت خانه ای دانشجویان یا داوطلبان خاص خود را رسیدگی کند و این پرونده ها در دست اقدام است. ما در این زمینه ورودی نکردیم موارد را به شورا و هیات ارجاع دادیم.
*انتصاب بازرسان معتمد در دانشکاه ها
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم از انتصاب بازرسان معتمد این وزارت خانه در استان ها و سازمان های تابعه خبر داد و گفت: در هر استانی یک نفر به عنوان بازرس معتمد منصوب شدند، در خود وزارت خانه و سازمان های تابعه نیز افرادی را منصوب کردیم که به روند بازرسی ها کمک می کنند.
انتهای پیام