توقیف برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در زنجان

مدیر امور منابع آب زنجان از توقیف برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در بخش مرکزی این شهرستان در راستای جلوگیری از غرق‌آب شدن اراضی روستایی‌ها، تاسیسات و خانه‌های مسکونی خبر داد.

کریم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه حساسیت رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف در آن بدون گرفتن مجوز از شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از خطرهای برداشت غیراصولی از بستر رودخانه، غرق‌آب شدن اراضی روستایی‌ها، تاسیسات، خانه‌های مسکونی و تخریب یا آسیب دیدن بناهای آن‌ها، همچنین افزایش تلفات و ضایعات انسانی است. از همین‌ رو، برداشت بی‌رویه و غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه پیگرد قانونی دارد.

مدیر امور منابع آب زنجان گفت: در راستای جلوگیری از غرق‌آب شدن اراضی روستایی‌ها، تاسیسات، خانه‌های مسکونی در بخش مرکزی شهرستان زنجان، اقدام به توقیف برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای کرده‌اند.

او افزود: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان زنجان، یک دستگاه لودر که اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای می‌کرد، توقیف شد و به پارکینگ انتقال یافت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111007395
  • خبرنگار : 50161