کارشناس هواشناسی استان اعلام کرد

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط استان کرمان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در نیمه جنوب و غرب استان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

فهیمه راستی امروز ۱۰ بهمن ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از اواخر وقت پنجشنبه(۱۲ بهمن ماه) با فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و برخی از مناطق غربی و مرکزی استان کرمان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه جنوبی استان محتمل است و به دلیل وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان بیان کرد: همه مناطق استان کرمان به ویژه نیمه جنوبی، غرب و شرق استان شامل شهرستان‌های ارزوئیه، جیرفت، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، منوجان، میانده جیرفت، نرماشیر، انار، رفسنجان و زرند تحت تاثیر این سامانه جوی خواهند بود.

وی اظهار کرد: احتمال یخ‌زدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها در مناطق کوهستانی به سبب بارش برف و احتمال وقوع طوفان شن، احتمال سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها وجود دارد.

راستی با توصیه به اجتناب از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی بیان کرد: تاکید داریم هم استانی‌ها نسبت به کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به علت افزایش سرعت وزش باد اقدام کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402111007214
  • خبرنگار : 50187