نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان:

تحریف نشدن کربلا مدیون حضرت زینب (س) است

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان گفت: اگر تاریخ کربلا تحریف نشد و امروز ما شیعیان با تاریخ کربلا زنده‌ایم، مدیون حضرت زینب (س) هستیم.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (دوشنبه، ۹ بهمن‌ ماه) در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س) اظهار کرد: در تاریخ چهارده معصوم اتفاق نظر درباره زندگی آن‌ها کم است، تنها کسی که از هنگام ولادت، رنگ چهره نوزاد، رنگ قنداق، جلسه نامگذاری، خواب، تعبیر خواب در آغوش پیغمبر (ص) و ... مثل سایه دنبال شده، حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه تاریخ ماموریت داشته است مانند سایه زندگی حضرت زینب (س) را دنبال کند، افزود: اگر زینب نبود، دشمن کربلا را آنطور که خودش می‌خواست تفسیر می‌کرد.

در ادامه این برنامه، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تاثیرگذاری خاصی در آموزش عالی داشته و در سال‌های اخیر برنامه‌های تعالی دانشگاه مطرح است، گفت: جشنواره سراسری امامت و مهدویت در سه سال اخیر آغاز شده است و هر سال اجرا می‌شود.

معصومه طباطبایی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت در ۳۱ استان کشور در قالب برنامه‌هایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: حدود ۳۸ هزار اثر درباره موضوع‌های اعلام‌شده به این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت یک جریان فرهنگی است که دانشگاه آزاد اسلامی شروع کرده و این جشنواره پله اول برای ارتقای دانشگاه و جامعه و تاثیرگذاری فرهنگی دانشگاه در جامعه است، گفت: اثرهای هنری می‌توانند تاثیرگذاری خوبی بر جوانان و نوجوانان داشته باشند. در ایران اسلامی، شعر به‌عنوان یکی از نمادهای هنری و فرهنگی مطرح است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110906466
  • خبرنگار : 50295