گرمخانه بندرانزلی؛ آماده حضور افراد بی‌سرپناه شهر

معاون خدمات شهری شهرداری بندرانزلی از آمادگی گرمخانه برای پذیرش و حضور افراد بی‌سرپناه و استفاده افراد بی‌خانمان این شهر خبر داد.

شهرام توانا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون، تهیه سرپناه برای افراد بی خانمان به عهده شهرداری هاست و البته در این مسیر ارگان‌های دیگر نیز طبق قانون وظایفی بر عهده دارند.

وی افزود: در شهرهای کوچک برای اسکان و شب‌مانی بی‌خانمان ها گرمخانه در نظر گرفته می شود و در شهرهای بزرگ علاوه بر آن، سامانکده نیز پیش‌بینی می شود.

توانا با بیان اینکه در کمیته ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپناه هر کدام از اعضا وظایفی دارند، گفت: وظیفه شهرداری بندرانزلی ایجاد گرمخانه بود و این کار با پیگیری های صورت گرفته انجام شد.

وی افزود: برای اینکه اسکان افراد واجد شرایط در این مکان به خوبی مدیریت شود نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های عضو این کمیته است از جمله نظارت های لازم در حوزه بهداشتی، انتظامی و بهزیستی تا افراد به این مکان منتقل شوند.

وی با بیان اینکه اسکان در گرمخانه به صورت رایگان و فقط شب‌ها صورت می گیرد، افزود: گرمخانه بندرانزلی در خیابان نواب صفوی واقع شده و با دستور شهردار مبنی بر تجهیز این مکان و رفع نواقص در حال حاضر آماده پذیرش تا ۲۰ نفر را داد.

توانا گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش های مرتبط با افراد بی خانمان را در سطح شهر جهت پیگیری و انجام اقدامات لازم، اعلام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402110805434
  • خبرنگار : 50283