یورش‌های گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله مقاومت با اشغالگران

در حالی که رژیم اشغالگر صهیونیستی یورش‌های خود به کرانه باختری را افزایش داده‌است، نیروهای مقاومت فلسطین با اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری مقابله می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک قباطیه در جنوب جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش برده و وارد درگیری‌هایی با اعضای مقاومت فلسطین شدند. این نیروها همچنین به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری و شهرک الشیوخ در شمال شرق الخلیل و شهرک بیتا در جنوب نابلس یورش بردند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد درگیری‌های شدیدی بین اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی رخ داد. طی یورش سربازان و خودروهای رژیم صهیونیستی به شهرک قباطیه فلسطینی‌ها چند بمب دست ساز را به سمت آنها پرتاب کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی به چندین محله یورش برده و آن را محاصره کرده و به سمت شهروندان تیراندازی کردند. در این تیراندازی‌ها دو نفر زخمی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی قبل از عقب نشینی از شهرک قباطیه تعدادی را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین یورش برده و با جوانان فلسطینی در این شهرک درگیر شدند.

منابع فلسطینی نیز اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی به محله الهدف در غرب اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش بردند. درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه رخ داد. ارتش این رژیم تجهیزات نظامی را وارد این منطقه کرد.

ساکنان شهر جنین و اردوگاه آن شنبه پیکر شهید قسام احمد یاسین را که به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در روستای دیر ابوضعیف در شهر جنین به شهادت رسید، تشییع کردند.

آنها شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه سر دادند و خواهان تشدید مقاومت علیه اشغالگران شدند.

در شهرک بیتا در جنوب نابلس نیروهای رژیم صهیونیستی ایست‌های نظامی را در مرکز این شهرک ایجاد کرده و شروع به تفتیش خودروهای فلسطینی‌ها و هویت شهروندان کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی از جوانان فلسطینی را حین یورش به این شهرک بازداشت و تعدادی از ساختمان‌ها را محاصره کردند.

پیش از این گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که شهرک بیت فوریک در شرق نابلس را هدف قرار داده‌است.

در شمال غرب رام الله نیز نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک بیت ریما از چندین محور یورش بردند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی در روزهای جمعه و شنبه ۲۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرد. با بازداشت این ۲۰ فلسطینی تعداد بازداشت شدگان فلسطینی در کرانه باختری از هفت اکتبر به ۶۳۰۵ نفر رسیده‌است.

باشگاه اسیران فلسطینی افزود بازداشت‌ها شامل شهرهای جنین، الخلیل، نابلس، اریحا، رام الله و قدس بود.

همزمان با جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه که منجر به ویرانی گسترده در زیرساخت و شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار نفر و فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است، کرانه باختری نیز شاهد درگیری‌های مکرر میان فلسطینی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402110805279
  • خبرنگار : 71516