به گزارش ایسنا، مهدی صالحی در این باره گفت: میدان صنعت به عنوان یکی از میدانهای اصلی غرب پایتخت به لحاظ وجود مراکز تجاری، اداری، درمانی و آموزشی درسالهای گذشته با حجم تردد خودروهای شخصی مواجه شده و همین مساله بار ترافیکی را در معابر منتهی به این میدان تحمیل کرده است.
وی افزود: از این رو در ۵ سال گذشته طرحهای مطالعاتی ترافیکی این میدان انجام و ۱۱ سناریو جهت ساماندهی ترافیک عبوری مورد بررسی قرار گرفت که با استفاده از مدل سازی ترافیکی بوسیله نرمافزارهای تخصصی، سناریوی برتر انتخاب شد.
صالحی با بیان اینکه براساس مطالعات کارشناسی مشخص گردید حجم تخلیه خودرو در معابر منتهی به میدان به خصوص در بلوار خوردین و بزرگراه شیخ فضل الله بیشتر از حجم ورودی می باشد و ۵ خط نهایتا به ۲ یا ۱ خط در میدان میرسد، گفت: علیرغم برنامه ریزی زمانبندی چراغ راهنمایی و رانندگی، این معضل مرتفع نشد و سرعت خودروهایی که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضل الله نوری جنوب خارج می شوند و خودروهایی که از بزرگراه شیخ فضل الله نوری به سمت شمال بلوار پاکنژاد و همچنین بلوار شهید فرحزادی میخواهند تخلیه شوند، سرعت پایینی دارند.
شهردار منطقه ۲ با تأکید براینکه میدان جمع آوری نمی شود و طرح کوچک سازی جزیره میدان همزمان اصلاحاتی در بازوهای میدان با تأیید مشاوران طرح در دستور کار قرار دارد، گفت: براساس برنامه پیش بینی شده توسط مشاور، با اجرای این طرح ، حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۵ درصد سرعت تخلیه در میدان صنعت بالا می رود.
بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه۲، وی با اشاره به اقدامات اجرایی در بازوهای میدان گفت: تعریض ورودی خیابان خوردین و احداث دوربرگردان مناسب و استاندارد در این محور، حذف دوربرگردان ناایمن بلوار فرحزادی و احداث دوربرگردان استاندارد در انتهای خیابان فرحزادی، اجرای عملیات اصلاح هندسی در خیابانهای سیمای ایران، ایوانک، هرمزان، ایران زمین، خیابان پاکنژاد و... از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای تسهیل و روانسازی تردد در این میدان است.
انتهای پیام