نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اگر شهدا نبودند، ایران شبیه غزه شده بود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران با فنا کردن جان‌شان و ازخودگذشتگی سبب شدند، ایران، امروز به غزه کنونی تبدیل نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در مراسم جشن پدران آسمانی با حضور فرزندان شهدای شهرستان بجنورد به‌مناسبت ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) که امروز (چهارم بهمن ماه) برگزار شد، ضمن تبیین ابعاد شخصیت حضرت علی (ع) به نقش و جایگاه شهدا در پیروزی و استمرار نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: قطعاً عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌هایی است که شهدا و ایثارگران در طول دوران بعد از انقلاب به تصویر کشیدند.

وی با اشاره به حوادث تأسف‌بار غزه و جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، بیان کرد: بدون شک اگر حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران نبود، امروز شرایط ملت بزرگ ایران، چیزی شبیه مردم غزه بود. بنابراین همه باید خود را مدیون و مرهون شهدا بدانیم و با تمام توان در راستای تعظیم و تکریم ایشان تلاش کنیم.

نوری ادامه داد: شهدا کسانی هستند که علاوه بر تامین منافع دنیوی به فکر تامین مصالح اخروی نه‌تنها فرزندان خود، بلکه برای همه افراد جامعه‌اند.

وی گفت: ما هرگز جنگ طلب نبودیم و از هیچ جنگی استقبال نخواهیم کرد، اما اگر جنگ به واسطه عداوت و کینه‌توزی دشمنان بر ما تحمیل شود در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار با اقتدار و با تمام توان خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد منافع ملت ایران را به تاراج و عزت آن را زیر سوال ببرند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه راه پدران آسمانی، مسیر عزت و شرف است که باید ادامه پیدا کند، اظهار کرد: پدران آسمانی عزت ملی را به ملت ایران بازگرداندند و برای تامین آن از همه علایق و خواسته‌های خود دل بریدند. برای همین است که شهدا مورد توجه و مورد علاقه پروردگارند.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: فرزندان شهدا وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید خود را ادامه‌دهنده راه پرافتخار پدر شهیدشان بدانند و در این مسیر از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

نوری همچنین اظهار کرد: امام علی (ع) الگوی مدیریت برای جامعه دینی محسوب می‌شود و باید به ویژگی‌های آن امام توجه کنیم.

وی افزود: به فرموده رهبری، برای مسلمان زیستن، شخصیت علی (ع) و چهره امیرالمؤمنین می‌‏تواند الگویی برای ما باشد تا بدانیم مسلمان زیستن چگونه است. بنابراین اگر درباره امیرالمؤمنین سخن گفته شد، فقط برای تبرک نیست، بلکه برای درس آموختن و رهایی یافتن از بن‌بست‌‏ها و مشکلات کنونی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110403065
  • خبرنگار : 50444