اتحادیه اروپا به دنبال مجازات رژیم صهیونیستی در صورت رد راهکار تشکیل دو دولت است

یک رسانه انگلیسی شامگاه یکشنبه نوشت وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جستجوی مجازاتی هستند که ممکن است رژیم صهیونیستی در صورت رد راهکار دو دولتی با آن مواجه شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس به نقل از مقامات اروپایی نوشت اتحادیه اروپا از اعضای خود می‌خواهد در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رد یک کشور فلسطینی ادامه دهد، این رژیم را مجازات کنند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: این پیشنهاد نشان دهنده خشم اعضای اتحادیه به دلیل رد طرح راه حل دو دولتی از سوی اسرائیل است.

در همین راستا، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: تعهد لندن به راه حل دو کشور بلندمدت، روشن و بدون ابهام است.

وی افزود: حضور اسرائیل در کنار یک کشور مستقل فلسطینی راهی برای تضمین امنیت اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

نخست وزیر اسکاتلند هم تصریح کرد: دیدگاه های خطرناک نتانیاهو در رد تشکیل کشور فلسطین نه تنها ناامید کننده است، بلکه باید محکوم شود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: «این اصرار من است که سال‌ها مانع از تشکیل کشور فلسطین شده است که می‌توانست یک تهدید وجودی برای اسرائیل باشد. با وجود فشارهای بین‌المللی و داخلی، به موضع خود درباره تشکیل کشور فلسطینی ادامه می دهم».

ایران بارها اعلام کرده است ایده ۲ دولتی،‌ راه حل مسئله فلسطین نیست و این مسئله باید از طریق همه‌پرسی میان فلسطینیان برای فلسطین «از نحر تا بحر» حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110100853
  • خبرنگار : 71592