استاندار مازندران:

ارائه خدمات بخش کشاورزی منوط به داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی است

استاندار مازندران با بیان اینکه روزمرگی کشاورزی در استان باید از بین برود و برنامه های راهبردی کشاورزی با رویکرد جهادی محقق شود، اظهار کرد: این رویکرد بر اساس سند آمایش سرزمین کشاورزی عملیاتی می شود.

به گزارش ایسنا، سید محمود حسینی پور امروز در شورای سیاستگذاری کشاورزی مازندران گفت: تحول کشاورزی مازندران را باید عملیاتی کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اتحادیه و تعاونی های کشاورزی نقش اساسی در پیگیری مطالبات کشاورزان دارد.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه و دستور العمل اتاق اصناف کشاورزی ارایه خدمات بخش کشاورزی منوط به داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی است، ادامه داد: در زمان حاضر کشاورزان باید با مراجعه به سامانه سبک ، برای دریافت پروانه کسب کشاورزی، ثبت نام کنند.

استاندار مازندران از کشاورزان استان خواست تا با مراجعه به سامانه جامع نظام صنفی کشاورزی کشور sabak.orgثبت نام را انجام دهند، گفت: نظام صنفی کشاورزی خدماتی را به صورت الکترونیک ارائه می دهد که کشاورزان به دنبال دستیابی به آن هستند.

حسینی پور ادامه داد: این رویکرد مهم در دولت سیزدهم مورد اهتمام قرار گرفته و در مازندران که کشاورزی نخستین فعالیت اقتصادی استان است، باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندارمازندران گفت: پیش نویس مصوبات اجرایی توسعه کشاورزی مازندران باید نوشته شود تا در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد.

این مسئول بیان کرد: دانشگاه های مازندران و مراکز رشد کشاورزی همراه با دستگاه های اجرایی باید ورود جدی به توسعه کشاورزی استان داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402110100184
  • خبرنگار :