مشاور زلنسکی: تلاش‌ها برای انزوای روسیه شکست خورد

مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد تلاش‌های غربی برای انزوای روسیه با شکست مواجه شده و در عین حال اوکراین با دشواری‌هایی در بسیج نیروها درگیر است.

به گزارش ایسنا، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا سناریویی در کشورهای همسایه اروپایی جهت اعزام نیروهایشان به اوکراین وجود دارد یا خیر، پاسخ منفی داد.

مشاور ارشد زلنسکی در ادامه تصریح کرد: ما با هر کمکی موافقت خواهیم کرد اما تاکنون چنین صحبت‌هایی نبوده است. ما در حال بحث و رایزنی درباره تسلیحات برای انزوای روسیه هستیم اما هنوز به نتایجی منجر نشده است.

وی افزود: در بحبوحه چنین نگرانی‌هایی، مقامات اوکراینی تلاش خواهند کرد تا به شهروندان توضیح دهند که چرا باید به خط مقدم بروند.

پودولیاک هم‌چنین با اشاره به ضدحملات شکست‌خورده اوکراین عنوان کرد که مقامات در کی‌یف نگران کاهش کیفیت و کمیت نیروها هستند و در عین حال به دنبال افزایش استقرار نیروها هستند.

مشاور ارشد ریاست‌جمهوری اوکراین در ادامه به کشورهای اروپایی هشدار داد که یا باید به اوکراین تمامی ابزارهای لازم برای پیروزی در میدان نبرد را بدهند یا باید انتظار گسترش جنگ به خاک خودشان را داشته باشند.

این اولین باری نیست که یکی از مقامات اوکراینی به شکست خودشان اذعان می‌کند. چندی پیش «واسیلی سامُوار» فرمانده نیروی هوانوردی و پدافند هوایی اوکراین طی مصاحبه با تلویزیون محلی دنیپرو اعتراف کرد که اگر روسیه روند کنونی را پیش ببرد، احتمالا در برخی نقاط پیروز خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110100178
  • خبرنگار : 71660