غلامعلی حیدری ۲۸ دیماه در بازدید سرزده از ادارهکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی یکی از پر مراجعترین ادارات است، اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها سه درصد افراد تحت پوشش بیمه بودند اما بعد از انقلاب این آمار به ۵۱ درصد رسیده که قابل توجه بوده و این اتفاق به برکت انقلاب اسلامی و در راستای خدمت به مردم بوده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در دولت سیزدهم قدمهای خوبی برداشته شده یکی از آنها پرداخت درصد بالایی از بدهی تامین اجتماعی به بیمهشدگان، دیون و تسویه بدهی بانکها بوده است، از طرف اقدامات مهمی در خصوص توسعه کمی و کیفی خدمات نیز انجام شده است.
حیدری گفت: اراده و همت دولت بر این است که بتواند حداکثر خدمات را به مردم دهد، کما اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که عمدتاً افراد زحمتکش و جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.
وی با بیان اینکه مردم شایسته خدمت هستند، تصریح کرد: در تامین اجتماعی در بخش بیمه و خدمات و در بخش درمان و سلامت بار مهمی در خدمت رسانی بر دوش شماست، البته یکی از شاخصهای توسعه یافتگی هر کشور شاخص رفاه اجتماعی بوده که اساسیترین آن پوشش بیمهای است، یعنی هرچه رفاه مردم و پوشش بیمهای افزایش یابد نشانگر رشد و توسعه آن استان است و این شاخصه مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سالهای اخیر با نگاه عدالت محوری شاهد پوشش اکثریت اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم، به موازات گسترش چتر بیمه تامین اجتماعی هرچه این چتر و خدمات تامین اجتماعی افزایش یابد آسیبهای اجتماعی در جامعه کاهش مییابد که این نوعی جهاد و مجاهدت به شمار میرود.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق یکی از راههایی است که به گسترش خدمات از نظر کمی و کیفی کمک میکند، بنابراین لازم است نوع خدمات و قوانین و مقررات اطلاع رسانی شود که بخشی با آموزش، تولید محتوا، استفاده از ظرفیت رسانهها و شبکههای مجازی امکانپذیر است، یعنی خدماتی که به آحاد مردم ارائه میشود با روشهای جذاب اطلاع رسانی شود تا از این طریق بتوان جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار داد.
حیدری اضافه کرد: باید تلاش شود درصد خدمات دهی در همه جای استان در حوزههای مختلف درمان افزایش یابد و مراکز درمانی توسعه یابند، همچنین تجهیزات به روز شوند، از طرفی از کلنگزنی حدود پنج مرکز نزدیک به یک سال میگذرد که انتظار میرود شروع کار سرعت یابد تا از این طریق امید آفرینی میان مردم ایجاد شود.
وی با اشاره به لزوم انجام کار جهادی توسط مسئولان بعد از انقلاب اسلامی، توضیح داد: جهادی کار کردن آن است که دلسوزانه کار مراجعهکنندگان پیگیری شود تا آن مشکل رفع شود، یعنی به جای اینکه مراجعه کننده پیگیر کار خود باشد ما پیگیر کار آنها باشیم، چرا که رضایتمندی بالایی از این طریق ایجاد خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تنها نباید به وظیفه اداری خود نباید تنها بسنده کرد، گرهگشایی از کار مردم انجام شود، یعنی در تراز انقلاب اسلامی، در تراز گام دوم انقلاب و در تراز نیروی جهادی کارها انجام شود، از طرفی روان سازی در کار امری بسیار مهم است یعنی کاری که میتوان امروز انجام داد را به فردا محول نکنیم.
حیدری در ادامه افزود: مدیران شهرستانی از شعبات و مراکز تامین اجتماعی شهرستانها بازدید میدانی داشته باشند تا در جریان ارائه خدمات به مردم و رسیدگی به امور قرار گیرند.
به گفته وی، تعامل و ارتباط با مرکز بسیار مهم است که باید مضاعف شود و بتوان از امکانات مرکز استفاده کرد.
حیدری بر اطلاع رسانی امور به آحاد مردم در راستای امید افزایی تاکید کرد و گفت: تمام هم و غم دشمن ناامید کردن مردم است که لازم است روابط عمومی با تولید محتوا، اتباط با رسانهها، شبکههای اجتماعی و فضای مجازی اقدامات صورت گرفته را منعکس کند، از طرفی در آستانه دهه فجر قرار داریم که باید همه ادارات خدمات قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کنند، یعنی خدماتی که انجام شده به مردم اطلاع داده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوزه درمان و سلامت، خاطرنشان کرد: لازم است توسعه زیرساختها سرعت یابد و با سماجت پیگیریها انجام شود، اگر کار بهنگام انجام شود شیرینی آن حفظ در غیر این صورت اگر کار فرسایشی شد اثرگذار نخواهد بود.
انتهای پیام