در ۹ ماهه گذشته انجام شده است

عضویت ۱۵۴۶ نفر سمنانی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: امسال بیش از ۱۵۴۶ نفر به عضویت داوطلبانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان در کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، طلاب و جوانان و روستایی، غنچه‌های هلال و دانش‌آموزی درآمده‌اند.

سیدحسین زرگر امروز (۲۷ دی ماه) با اشاره به اجرای برنامه‌های سازمان جوانان این جمعیت، اظهار کرد: اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی ۱۴۰۲، طرح کاشت ۱۰۰ اصل نهال به‌مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان، طرح شوق رویش در شهرستان‌های استان  با رویکرد برنامه‌های تابستانه و اوقات فراغت و همچنین آموزش کمک‌های اولیه به دختران بالای ۴۰ سال در قالب طرح یاس، عضوگیری جدید از جوانان مشتاق و داوطلب به‌مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت در کانون‌ها و خانه‌های هلال احمر، از مهمترین اقدامات به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای آموزشی، امدادی، فرهنگی و انگیزشی یکی از ابزارهای مهم برای جذب جوانان است و گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان در ۹ ماه یادشده با اجرای اردوهای شهرستانی، استانی و کشوری مانند اردوی کارآفرینی برای دختران طرح یاس و برگزاری اردو برای دبیران کانون‌های جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی، اردوی دادرس پیشرفته برای اعضای جوانان و اردو کشوری تشویقی انگیزشی طرح خدمات بشردوستانه و برگزاری المپیاد آماده استانی نقش بسزایی در توسعه خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایفا کرده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح یاس در چهار بخش طبقه‌بندی‌شده اعضای جوانان در حوزه‌های کارآفرینی، رسانه، مردم‌یار و دادرس و برگزاری دوره آموزشی تسهیل‌گران با هدف ارتقای مهارت‌های فردی جوانان هلال احمر یکی از اهداف مهم و اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

زرگر با اشاره به برخی برنامه‌های این جمعیت در استان، بیان کرد : یکی از این برنامه‌ها در حوزه دانش‌آموزی، اجرای طرحی با نام دادرس است که عنوان آن، مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است، این طرح با مشارکت اداره آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه، دانش‌آموزان پسرانه و دخترانه مقطع هشتم، آموزش‌های امدادی هلال احمر را در قالب طرح کشوری دادرس دانش‌آموزی فراخواهند گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402102719760
  • خبرنگار :