تاثیرات تبلیغات محیطی که از آن‌ها بی‌خبرید!

تبلیغات بر روی بیلبورد، تلویزیون شهری، تراکت و ... همه شامل تبلیغات محیطی هستند که با وجود تبلیغات آنلاین در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دست کم گرفته می‌شوند؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با تاثیراتی که تبلیغات محیطی بر روی برندینگ می‌گذارند و شما از آن‌ها بی‌خبر هستید، آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از مجموعه آوای ترمه، تبلیغات بر روی بیلبورد، تلویزیون شهری، تراکت و ... همه شامل تبلیغات محیطی هستند که با وجود تبلیغات آنلاین در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست کم گرفته می‌شوند؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با تاثیراتی که تبلیغات محیطی بر روی برندینگ می‌گذارند و شما از آن‌ها بی‌خبر هستید، آشنا کنیم.

تبلیغات محیطی چگونه انجام می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک تبلیغی که به صورت محیطی مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، چگونگی نصب و محل نصب آن می‌باشد. بارها شده که در حال عبور از یک اتوبان و یا یک خیابان بودید که بیلبوردی را برای تبلیغ یک نوشیدنی و یا خدمات اینترنتی مشاهده کردید. این نمونه از تبلیغات همان تبلیغات محیطی است که بخشی از آن با استفاده از بیلبورد انجام می‌شود. از انواع تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیلبورد

پوسترهای دیواری

کامیون‌های ترانزیت

عروسک‌های تنپوشی

مبلمان شهری

تبلیغاتی که در مراکز خرید مشاهده می‌شوند

نمایشگرهای دیجیتالی

مواردی که ذکر شد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی چگونگی دیده شدن یک محتوای تبلیغاتی داشته باشد. از طرف دیگر اگر شما صاحب یک کسب و کاری در کرج باشید، به داشتن همچین تبلیغی در سطح شهر و استان ترغیب خواهید شد؛ پس دانستن قیمت بیلبورد در کرج نیز می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای شما داشته باشد. در ادامه به مزایای داشتن یک تبلیغات محیطی برای برند و یک کسب و کار شخصی و یا دولتی بیشتر صحبت می‌کنیم. اما روش های دیگری که مجددا می‌توانید برای تبلیغات‌های محیطی از آنها کمک بگیرید، می‌تواند موارد زیر باشد:

پروژکتورهایی که بر روی ساختمان‌ها نصب هستند

نمایشگرهای موجود درون دانشگاه‌ها

رسانه‌های داخلی که درون پمپ بنزین ها قرار دارند

رسانه‌های ساحلی

بیلبوردهای چرخشی

نمایشگرهای پیست اسکی

تبلیغات محیطی درون داروخانه

تبلیغات هتلی

مزایای داشتن تبلیغات محیطی

تبلیغات در استان‌های بزرگ مانند تبلیغات در کرج یا همان استان البرز، می‌تواند یک شبه راه صد ساله را برای تبلیغ کننده طی کند. از این رو تاثیرگذاری خیلی زیادی دارد و هرچه محتوای درون آن از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار باشد در نتیجه مشتری‌های بیشتری نیز برای دریافت تبلیغات ترغیب می شوند. اما از مهم ترین عواملی که یک تبلیغات محیطی درست و اصولی به همراه دارد را می توان به موارد زیر تعمیم داد:

ایجاد یک انعطاف مکانی

ایجاد آگاهی

زودهنگام بودن برای رسیدن به مشتری

هدفمند بودن تبلیغ

ترکیب شدن با رسانه و شبکه‌های گسترده

تاثیرات تبلیغات محیطی بر روی برندینگ

در ادامه با چند مورد از تاثیراتی که تبلیغات محیطی بر روی کسب و کار شما می‌گذارند و درنتیجه آن را به یک برند تبدیل می‌کنند اشاره خواهیم کرد.

کسب و کار شما برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت می‌شود

هر کسب و کاری که به راه انداخته باشید برای اینکه بتوانید محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید، نیاز به تبلیغات دارید. برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود یا باید از تبلیغات آنلاین استفاده کنید یا از تبلیغات محیطی و حتی هر دوی آن‌ها. منتهی مسئله حائز اهمیت در رابطه با تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد این است که هیچ کاربری نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد. امروزه اکثر افراد حوصله تماشا کردن تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، تماشای تبلیغات در تلویزیون و گرفتن تراکت و مشاهده آن را ندارند. درصورتی که تبلیغات بر روی بیلبورد یا تلویزیون‌ شهری که همیشه در شلوغ‌ترین مسیرها یا پشت چراغ قرمز، مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، هیچ‌گاه نادیده گرفته نخواهد شد. درنتیجه نام برند، محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید در ذهن مخاطبان برای همیشه ثبت می‌شود.

چند برابر هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات محیطی بازمی‌گردد

شاید تبلیغات محیطی به ویژه تبلیغات بر روی بیلبورد و تلویزیون شهری از هزینه بالایی نسبت به تبلیغات آنلاین برخوردار باشد؛ اما خوشبختانه تجربه کسب و کارهایی که از تبلیغات محیطی استفاده کرده‌اند، نشان داده است که تمام هزینه‌هایی که برای این مدل تبلیغات می‌پردازید، به صورت چندین برابر به شما بازمی‌گردد چرا که تبلیغات شما بر روی بیلبورد، هر بار که توسط مردمی که خارج از خانه مشغول به کار هستند و تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است، دیده می‌شود در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد؛ درنتیجه خیلی از مخاطبان مورد هدف شما به مشتری تبدیل شده و از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند.

اکثر مخاطبین مورد هدف به مشتری تبدیل می‌شوند

برای اینکه کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود نیاز به تبلیغات آن دارید. اما هر تبلیغاتی جواب نمی‌دهد! تنها تبلیغاتی شما را برند می‌کند که در ذهن مخاطب بماند که یکی از انواع آن تبلیغات بر روی بیلبورد یا تلویزیون شهری است که مخاطبین هدف شما به هیچ وجه نمی‌توانند از تماشای آن فرار کنند. بنابراین هر چقدر بیشتر و بیشتر تبلیغات شما بر روی بیلبورد و تلویزیون شهری را مشاهده کنند، بیشتر درمورد محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید کنجکاو شده و به دنبال استفاده از آن‌ها می‌گردند.

شما می‌توانید برای درک بهتر تاثیرات باورنکردنی و موثر بیلبورد بر روی کسب‌وکار شما و تبدیل شدن آن به یک برند، مطلب "نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ" را مطالعه کنید.

از کجا بدانیم تبلیغات محیطی چقدر تاثیرگذار است؟

خوشبختانه می‌توان از طریق روشی که DEC نام دارد و به معنای تخمین گردش روزانه با سنجیدن ترافیک است، تعداد بازدیدهایی که از تبلیغات شما بر روی بیلبورد یا تلویزیون شهری شده است مطلع شوید؛ سپس از این طریق و با تخمین تعداد بازدیدهایی که از تبلیغات شما صورت گرفته است، متوجه خواهید شد که این مدل تبلیغات چقدر بر روی کار شما تاثیرگذار است.

از طرفی انتخاب یک شرکت خوب و سپردن تبلیغات محیطی کسب و کار موردنظر به آن، یک گام مهم و بزرگ در راستای تبلیغات است. شرکت تبلیغاتی که بتواند از ابتدا تا انتهای نمایش تبلیغات شما بر روی بیلبورد یا تلویزیون شهری آن را آنالیز کرده و از ابتدا تا انتهای این راه در کنار شما باشد؛ بهترین شرکت‌ تبلیغاتی کرج که در این زمینه فعالیت دارد، مجموعه آوای ترمه است که می‌توانید نمونه تبلیغات محیطی اجرا شده توسط آن را در وب سایت این شرکت به نشانی www.avayetermeh.ir مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • دوشنبه/ ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402102517706
  • خبرنگار :