رییس بنیاد نخبگان استان خبر داد

تشکیل ۹ «هیات اندیشه‌ورز نخبگانی» در اصفهان

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان از تشکیل ۹ «هیات اندیشه‌ورز نخبگانی» با مشارکت حدود ۴۰۰ نخبه در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین ربانی با اعلام این خبر گفت: این هیات‌ها در زمینه‌های سلامت، گردشگری، فرهنگ، علم و فناوری، آب، محیط زیست، صنعت و انرژی فعالیت دارند.

وی با بیان‌اینکه تشکیل هیات‌ها بر اساس طرح «تشکیل و توسعه هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگانی» که از سوی بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته ابلاغ شد، صورت گرفت، خاطرنشان کرد: افراد نخبه‌ای که در این طرح مشارکت کردند با توجه به نوع تخصص و استعداد خود در هر یک از این هیات‌ها فعالیت می‌کنند.

ربانی، برخی از اهداف تشکیل هیات‌های مورد نظر را شبکه‌سازی گروه‌های نخبگانی به‌منظور هم‌افزایی برای حل مسائل استان و کشور و کمک به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای مسوولان در حوزه‌های تخصصی عنوان کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان‌اینکه خروجی فعالیت این هیات‌ها به‌صورت «یادداشت سیاستی» در اختیار بخش‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: به‌کارگیری نتایج فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگانی در بخش‌های اجرایی اهمیت بسزایی دارد.

ربانی با اشاره به تشکیل «مرکز حکمرانی عالمانه» از یک سال گذشته در بنیاد نخبگان اصفهان خاطرنشان کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز نخبگانی زیرمجموعه این مرکز فعالیت می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، وی همچنین با تاکید بر لزوم تمرکززدایی از سیستم حکمرانی علم و فناوری گفت: تشکیل هیات‌ اندیشه‌ورز استانی با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی فرصتی در این پیوند است که باید به‌خوبی از آن بهره گرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402102417307
  • خبرنگار :