مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۲۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های بزرگراهی کردستان نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه در این استان ۶۲۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی کردستان ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جهانگیر الیاسی امروز (یکشنبه، ۲۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کارهای خوبی که امسال و سال‌های گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیرهای اصلی استان به چهار خطه انجام شده، در کردستان ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است. 

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه به‌صورت چهار خطه در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او بیان کرد: آنچه امروز در استان کردستان با حمایت مدیران در سطح کشوری و استانی انجام می‌شود، ارتقای راه‌های فرعی به اصلی و بهبود شاخص‌ها در این حوزه و ارتقای راه‌های اصلی به چهار خطه و بزرگراه است. به همین منظور، اولویت‌بندی و هدف‌گذاری‌های لازم  انجام شده و برای رسیدن به این هدف، طرح‌های راهسازی در حال اجراست که از جمله می‌توان به پروژه‌های بهسازی و ارتقای مسیر سنندج - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات‌آباد، سقز - مریوان، سقز - بانه و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402102416903
  • خبرنگار : 50130