از اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی کرمانشاه چه خبر؟

اوایل امسال بود که استاندار کرمانشاه بر ضرورت ساخت یک اردوگاه بزرگ دانش آموزی در استان تاکید کرد. اردوگاهی که علاوه بر ارائه خدمات به  دانش آموزان استان، پذیرای دانش آموزان دیگر استانها هم باشد.

به گزارش ایسنا، محمدطیب صحرایی در نشست یازدهم اردیبهشت شورای برنامه ریزی استان از توافق با آموزش و پرورش برای ساخت یک اردوگاه بزرگ فرهنگی دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش می تواند با فروش اموال مازاد خود هزینه‌های ساخت این اردوگاه را تامین کند.

وزیر آموزش و پرورش هم سوم شهریور امسال در سفر به کرمانشاه و در حاشیه افتتاح پروژه های آموزشی رفاهی استان در جمع خبرنگاران قول ساخت یک اردوگاه چند ده هکتاری آموزشی تربیتی در کرمانشاه را داد و گفت: قرار شده استانداری کرمانشاه زمین مورد نیاز این پروژه را تامین کند و ما هم در مجموعه آموزش و پرورش برای ساخت این اردوگاه برنامه ریزی کنیم.

استاندار کرمانشاه چند روز پیش هم در نشست تبیین طرح تربیتی شهید جعفری با اشاره به پیشنهاد خود به وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد یک اردوگاه بین المللی در کرمانشاه در سطح اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر، گفت: قرار شده در کنار کمک های ملی، از محل موضوع مولد سازی اموال آموزش و پرورش هم در این جهت تلاش کنیم تا بتوانیم یک اردوگاه دانش آموزی آبرومند در سطح بین المللی در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

برای پیگیری آخرین وضعیت این اردوگاه ملی دانش‌آموزی، سراغ مدیرکل آموزش و پرورش استان رفتیم تا آخرین اقدامات صورت گرفته جهت احداث این اردوگاه را از او جویا شویم.

سلمان محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته شده توسط استاندار کرمانشاه با وزیر آموزش و پرورش، قرار شده یک اردوگاه دانش آموزی در سطح ملی در استان کرمانشاه ساخته شود که این اردوگاه ضمن ارائه خدمات اردویی به دانش‌آموزان استان، در اختیار دانش‌آموزان دیگر استانها هم قرار بگیرد.

محمدی افزود: قرار شده این اردوگاه پذیرای دانش‌آموزان سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت بشود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز جزییات مربوط به محل ساخت و یا زیربنای این پروژه مشخص نشده، گفت: بنا داریم در سفر آتی رئیس جمهور به کرمانشاه پیگیر تخصیص اعتبار برای تهیه زمین و ساخت این اردوگاه در کرمانشاه شویم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب استان کرمانشاه برای ساخت اردوگاه دانش‌آموزی در سطح ملی و حتی بین المللی، گفت: این استان به واسطه همجواری با کشور عراق و نیز تردد زوار عتبات عالیات، ظرفیت های زیادی برای ساخت اردوگاه دانش آموزی دارد  و همین اهمیت ساخت چنین اردوگاهی را در استان بیشتر می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون استان کرمانشاه هفت اردوگاه دانش‌آموزی دارد، گفت:در شهر کرمانشاه دو اردوگاه شهید باهنر و یک اردوگاه امام صادق(ع) ورمنجه را داریم. مابقی اردوگاه های دانش‌آموزی نیز در دیگر شهرستانها پذیرای دانش‌آموزان در قالب اردوهای دانش آموزی هستند.

انتهای پیام
 

  • یکشنبه/ ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402102416811
  • خبرنگار : 50180