مدیرکل صمت گلستان خبر داد؛

رشد ۴۴۸ درصدی استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه استقبال از سرمایه گذاری صنعتی در ۹ ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به سال گذشته رشدی ۴۴۸ درصدی داشته، افزود: این سرمایه گذاری اشتغال بیش از ۶ هزار نفر را در پی داشته است.

درویشعلی حسن‌زاده ظهر چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۷۱ فقره جواز تأسیس صنعتی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه درصدی داشته است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده جواز تأسیس‌های صادر شده که در واقع میزان استقبال از سرمایه‌گذاری صنعتی در استان را نشان می‌دهد با رشدی ۴۴۸ درصدی به ۴۰ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با تأکید بر اینکه زمینه سازی برای افزایش سرمایه گذاری در استان در دستور کار اداره کل صمت قرار دارد، ادامه داد:  اشتغال پیش‌بینی شده این جوازها نیز ۶ هزار و ۸۶۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی یک درصدی داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۲۶ جواز تأسیس صنعتی معتبر با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۴ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۳۲ هزار و ۹۸۰ نفر در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۲۶۱ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حسن‌زاده گفت: طی ۹ ماهه اول سال گذشته در مجموع ۷۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان صادر شده بود که این تعداد در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری به ۱۰۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی شامل واحدهای صنعتی جدید و طرح‌های توسعه‌ای واحدهای صنعتی موجود رسیده که رشدی ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادر شده نیز با رشدی ۴۱ درصدی به ۱۸ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال رسیده است، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها و طرح‌های جدید زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۰۴ نفر فراهم شده که رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102014739
  • خبرنگار : 50604