یک مسئول در جمعیت هلال‌ احمر کشور عنوان کرد

راه‌اندازی هفت هزار خانه هلال در سطح کشور

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌ احمر کشور گفت: جمعیت هلال‌ احمر هفت هزار خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی راه‌اندازی کرده است.

عباس احدپور (چهارشنبه ۲۰ دی‌ ماه) در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان، گفت: فلسفه راه‌اندازی خانه‌های هلال بر اساس مقوله های محله محور، اجتماع محور و آموزش به روستائیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مناطق روستایی اولین مکان‌هایی هستند که در سیل، زلزله و سایر حوادثی که اتفاق می‌افتد آسیب متوجه آن می‌شود، گفت: یکی از نقش‌های مهم خانه‌های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده‌بانی، اطلاع‌رسانی و ارزیابی دقیق خسارت‌های ناشی از حادثه به هلال‌احمر است.

این مسئول اظهار کرد: در فاصله رسیدن تیم‌های امدادی به صحنه حادثه تنها افرادی که می‌توانند با بیل، دیلم، تراکتور، نیسان و سایر تجهیزات و ابزارها می‌توانند پاسخ اضطراری در لحظه به حادثه را به عنوان دیده‌بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند؛ از این رو خانه هلال آموزش استفاده از ابزارها در هنگام حوادث و بحران‌ها را به اهالی روستاها ارائه می‌دهد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعضای خانه‌های هلال با توجه به اینکه داوطلب و مردم‌محور هستند از مردم برای خود مردم بوده و تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خود مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

احدی‌پور افزود: خانه‌های هلال علاوه بر امدادرسانی در زمان عادی نیز فعالیت‌های حمایتی را انجام می‌دهد و فردی که در روستا دچار بیماری می‌شود، مسئول آن می‌تواند موارد را ارزیابی کرده و نیازهای داوریی و درمانی را به واحد داوطلبان شهرستان مربوطه اعلام و به فرد بیمار نیز کمک کند.

وی تاکید کرد: بیش از هفت هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی که فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام می‌دهند، راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102014725
  • خبرنگار : 50163