رویداد فن‌چالش جریان برگزار می‌شود

رویداد فن‌ چالش جریان با هدف فراهم آوردن بستری برای ایجاد شبکه تحقیقاتی ساخت باتری لیتیوم ـ هوا با حمایت بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، فن‌چالش در واقع چالشی توأم با فناوری با موضوع طراحی و ساخت باتری لیتیوم-هواست که با هدف «طراحی و ساخت باتری سکه‌ای لیتیوم ـ هوای اولیه (Primary Li-air coin cell)؛ شناسایی پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های موجود برای طراحی و ساخت پیل لیتیوم ـ هوا و فراهم آوردن بستری برای ایجاد شبکه تحقیقاتی ساخت باتری لیتیوم ـ هوا با حمایت بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

مرکز رشد؛ خلاقیت و نوآوری دریا؛ پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران و شبکه باتری نانوی ایران دیگر حامیان این رویداد هستند که در قالب طرح توسعه رویدادهای رقابتی بنیاد ملی نخبگان موررد حمایت قرار می‌گیرد.

در این رقابت ۲ دوره آموزشی برگزار می‌شود که دوره اول یک دوره ۸ ساعته مهارت‌های تخصصی نظیر آشنایی با کلیات باتری، آشنایی با باتری لیتیوم-هوا، معرفی زیرساخت‌ها و شرکت‌های مرتبط و روش بستن coin cell به‌صورت عملیاتی است.

دوره دوم نیز یک دوره ۸ ساعته مهارت‌های نرم شامل IDP (برنامه توسعه فردی)، TDP (برنامه توسعه تیمی) و JDP (برنامه توسعه کسب و کار) خواهد بود که پس از گذراندن دوره‌های گواهی معتبر از دانشگاه علم و صنعت ایران به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، هماهنگی‌های لازم جهت ارائه برخی مواد شیمیایی و خدمات عمومی در قالب شبکه آزمایشگاهی صورت می‌پذیرد که نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد. همچنین هزینه آزمون‌های نهایی بر عهده شرکت‌کنندگان نیست.



انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402102014413
  • خبرنگار :