کمبود ۱۳۲ میلی‌متری بارش در چهارمحال و بختیاری/ ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از لحاظ بارشی نسبت به دوره بلندمدت استان با ۵۸ درصد کاهش بارش مواجه است که در مجموع ۱۳۲ میلی‌متر کمبود بارش در استان وجود دارد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه روز پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان شده و اواخر وقت جمعه از استان خارج خواهد شد، اظهار کرد: عمده بارش‌ها در منطقه کوهرنگ، اردل، گردنه ها و ارتفاعات به صورت بارش برف خواهد بود، البته باتوجه به وزش باد احتمال کولاک برف و کاهش دید وجود دارد و رانندگان باید تجهیزات ایمنی و زمستانه را همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشینه مقدار بارش‌ها برای مناطق غربی خواهد بود، افزود: در حال حاضر برای مناطق شرقی بارش‌ها فوق‌العاده ضعیف پیش‌بینی شده و براساس الگوها ممکن است در برخی نقاط بارشی وجود نداشته باشد.

نوروزی بیان کرد: طبق الگوهای هواشناسی بارش‌های بسیار خفیف را برای مرکز استان نشان می‌دهد، البته وزش باد از روز چهارشنبه تا روز جمعه برای بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امروز صبح دمای هوای شهرکرد ۱۳ درجه سانتی گراد زیر صفر بود که سردترین مرکز استان کشور گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: از لحاظ بارشی نسبت به بلندمدت استان با ۵۸ درصد کاهش بارش مواجه است که در مجموع ۱۳۲ میلی‌متر کمبود بارش در استان وجود دارد، کما اینکه کمبود بارش نیز در شهرستان کوهرنگ حدود ۲۴۶ میلی‌متر نسبت به بلندمدت است.

به گفته وی، باتوجه به تغییر اقلیم دمای میانگین استان نسبت به بلندمدت ۳.۴ درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

نوروزی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰ سال بوده که درگیر خشکسالی است، خاطرنشان کرد: این استان همچنان سومین استان خشک کشور گزارش شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402101812720
  • خبرنگار : 50123