بهره‌مندی ۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سامان از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: با احداث سایت روستای چم‌جنگل در شهرستان سامان ۸۰ خانوار این روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند و پوشش ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سامان نیز ۱۰۰ درصد شد.

مرتضی بلالی ۱۸ دی‌ماه با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سایت جدید همراه اول در روستای چم‌جنگل با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی احداث شد.

وی افزود: شهرستان سامان ۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که با احداث سایت جدید چم جنگل، کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به اینترنت نسل چهارم مجهز شدند و پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان ایجاد شد.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تاثیر اینترنت بر سطح رفاه اقتصادی روستاها و عدالت ارتباطی، گفت: با اتصال کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان سامان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم جذب گردشگر با معرفی روستاهای زیبای این شهرستان چندین برابر خواهد داشت و همین امر تاثیر زیادی در بالا رفتن سطح معیشت مردم، رفاه اقتصادی و مهاجرت معکوس دارد .

روستای چم‌جنگل یکی از روستاهای توریستی در فاصله ۱۳ کیلومتری از شهرستان سامان قرار دارد .

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402101812637
  • خبرنگار : 50640