معدوم‌سازی بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان حرام گوشت در اهواز 

رئیس اداره دامپزشکی اهواز با اشاره به با اجرای دومین مرحله جمع‌آوری آبزیان حرام گوشت در هسته مرکزی شهر اهواز، از کشف، ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان حرام گوشت خبر داد. 

سید مرتضی قریشی گفت: مرحله دوم طرح ضربتی جمع‌آوری آبزیان حرام گوشت با همکاری اجراییات شهرداری اهواز و نیروی انتظامی در مرکز شهر اهواز انجام شد. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به رصد و پایش کارشناسان بهداشتی اداره  دامپزشکی اهواز مبنی بر عرضه آبزیان حرام گوشت توسط دست‌فروشان در مرکز شهر، اکیپ‌های نظارت بر بهداشت عمومی، به همراه عوامل نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اقدام به جمع‌آوری آبزیان حرام گوشت کردند. 

رئیس اداره دامپزشکی اهواز با اشاره به اینکه در این طرح بیش از ۲۰۰ کیلوگرم انواع آبزیان حرام گوشت کشف، ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: در این خصوص با جدیت، تمام موارد تخلف را پیگیری خواهیم کرد و برابر مقررات با متخلفان مطابق با ضوابط و مقررات، برخورد قانونی لازم انجام شد.

قریشی با اشاره به اینکه با عوامل توزیع این‌گونه آبزیان هیچ گونه مماشاتی نمی‌شود، گفت: از شهروندان تقاضا شده است هنگام خرید انواع ماهی دقت داشته باشند و برای اطمینان بیشتر از سلامت و حلیت آبزیان، ضمن آگاهی و شناخت انواع آبزیان، خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی شهر اهواز انجام دهند و از خرید ماهی از دست‌فروشان و یا خودروها و فروشندگان سیار اکیدا خودداری کنند. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402101611554
  • خبرنگار :