محسن عسگری امروز (جمعه ۱۵ دیماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بخش اقناعی پاسخدهی به مطالبات مردمی، اظهار کرد: در برخی مطالبات مردمی تا جایی که ضوابط و مقررات اجازه دهد از حداکثر ظرفیت قوانین و مقررات جهت تسهیلگری و حل مشکلات بهرهبرداران استفاده و در راستای پاسخدهی اقدام میشود.
وی تصریح کرد: با توجه به سفرهای استانی رئیسجمهور که در سالجاری به استانهای مختلف سطح کشور انجام شده، در حدود ۱۴ هزار درخواست توسط بهرهبرداران بخش کشاورزی و مخاطبان ارائه شده که بیشتر بحث تسهیلات مد نظر بوده است.
عسگری با بیان اینکه ۳ درصد درخواستهایی که بدون پاسخ نیز میماند عموما درخواستهای غیرمرتبط هستند ولی با این حال رویکرد اقدامی است، اضافه کرد: در خصوص بحث مطالبات مردمی، درخواستها دو نوع هستند که در میز ارتباطات مردمی مدیریت میشود به طوریکه دو نوع پاسخ اقدامی و اقناعی به درخواستها و مطالبات مردمی داده میشود.
وی گفت: با توجه به مقررات و دستورالعملها در بخش پاسخدهی اقناعی، اقدامی انجام نمیشود اما وظیفه داریم مخاطب، بهرهبردار را با دلایل و شرایط موجود مجاب و اقناع کنیم مبنی بر اینکه که امکان انجام درخواست شما فعلا در شرایط حاضر میسر نیست اما این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد.
این مسئول تاکید کرد: نوع رویکردی که در میز ارتباطات مردمی وجود دارد، این است که مجموعه مراجعان که درخواست رسیدگی به مطالبات دارند با حداکثر ظرفیت اقدامی، پاسخ دریافت کنند و در این راستا با توجه به روابط بخشی و بین بخشی که بین ارگانها وجود دارد از حداکثر ظرفیت استفاده میشود.
عسگری خاطرنشان کرد: از روز پنجشنبه، ۱۴ دی تا ساعت ۱۸ عصر روز شنبه ۱۶ دیماه، ما در میز ارتباطات مردمی در خدمت بهرهبرداران بخش کشاورزی و عموم مردم استان زنجان خواهیم بود و امیدواریم در استان زنجان نیز مثمرثمر واقع شویم.
انتهای پیام