مربی تیم‌ملی:

خوشبینانه هم نمی‌توانیم به رقابت در سطح جهانی پاورلیفتینگ فکر کنیم

مربی تیم ملی پاورلیفتینگ گفت: در آسیا جزو تیم‌های برتر هستیم ولی برای موفقیت در سطح جهانی باید خیلی تلاش کنیم.

رضا حسین‌پور درباره برگزار دور رفت لیگ برتر پاورلیفتینگ در اهواز، اظهار کرد: این رقابت‌ها در گروه دوم به میزبانی باشگاه ملی حفاری و هیات بدنسازی و پاورلیفتینگ خوزستان در حال پیگیری است و خوشبختانه رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است. رقیب جدی ملی حفاری در این مسابقات دانشگاه آزاد فارس است و ما در تلاشیم امروز بهترین نتایج ممکن را به دست بیاوریم.

به گزارش ایسنا، وی که از مربیان تیم ملی پاورلیفتینگ ایران نیز هست درباره رقابت در سطح جهانی پاورلیفتینگ، خاطرنشان کرد: خوشبینانه هم حتی نمی‌توانیم به رقابت در سطح جهانی فکر کنیم زیرا شرایط در سطح جهان کیفیت بالایی دارد. البته ایران در آسیا ورزشکاران زیادی دارد؛ ۵ نفر از اعضای تیم ملی حفاری دو هفته پیش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند و تیم ایران دوم شد.

حسین پور بیان کرد: در آسیا جزو تیم‌های برتر هستیم ولی برای موفقیت در سطح جهانی باید خیلی تلاش کنیم و نسل جدیدی پرورش داده شود تا انشاءالله در سال‌های آینده نتایج خوبی کسب کنیم.

وی درباره مشکلات این رشته در خوزستان نیز گفت: نیاز مبرم داریم که مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه‌ای به هیات بدنسازی و رشته پاورلیفتینگ داشته باشد. عملاً اگر شرکت ملی حفاری نباشد باید این رشته قدرتی را کنار بگذاریم. این رشته به احتمال خیلی زیاد در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ حضور دارد و می‌تواند مدال‌های زیادی به ارمغان بیاورد، بر این اساس نیاز داریم اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه‌ای به این رشته در بخش مردان و زنان داشته باشند، به ویژه در بخش سخت‌افزار که به یک سالن حرفه‌ای نیاز داریم.

این مربی ادامه داد: از نظر مالی هم باید مورد حمایت قرار بگیریم، بخش درآمدزایی هیات‌ها از برگزاری کلاس‌های آموزشی است و بر این اساس از وزارت ورزش و جوانان درخواست می‌کنم مجوز برگزاری دوره های آموزشی ما را نیز صادر کنند تا بتوانیم ورزشکارمان را در سطح استان مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402101410112
  • خبرنگار : 50228