ایران قوی؛ زنجان سربلند/۵۱

سفر رئیس‌جمهور مُسکّنی بر درد مسکن زنجان

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان پروژه‌های مختلفی در حوزه مسکن شهری و روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید که این پروژه‌ها در واقع مسکنی بر درد مسکن در زنجان است.

مسکن از ضرورت‌های زندگی امروز مردم به ویژه جوانان است که با توجه به همین موضوع داشتن اهتمام جدی برای حل مشکلات مسکن در دولت سیزدهم به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت مورد تاکید است.

یکی از مطالبات اواویت‌دار مردم زنجان در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان حل مشکلات مربوط به حوزه مسکن به ویژه در حوزه مسکن ملی است، هر چند بخشی از مسکن‌های ملی ساخته شده و قرار است در این سفر تحویل متقاضیان شود اما بخشی دیکر نیز وجود دارد که متقاضیان آن کماکان چشم به راه مساعدت رئیس جمهور هستند.

در واقع سفر رئیس‌جمهور که سبب دمیده شدن خون تازه در رگ‌های پروژه‌های مسکن در زنجان شده است می‌توان مسکنی بر دردهای مسکن در زنجان عنوان کرد تا جایی که بنا بر گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان زنجان به در غرب و شرق زنجان متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اصغر اسماعیلی در این‌باره می‌گوید: در زمان حاضر بیش از ۱۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در حال ساخت است که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شرق و غرب زنجان حدود ۶۰ درصد و پیشرفت بخشی از پروژه‌ها در سایت شرق بیش از ۷۰ درصد است، می‌افزاید: سهم استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن احداث ۶۸ هزار واحد مسکونی است.

علاوه بر تحویل مسکن‌های ملی طبق برنامه‌ریزی‌ها مرحله اول جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین زنجان نیز همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به این استان انجام خواهد شد که این اقدام تا حدودی مشکلات ساکنان این منطقه را کاهش خواهد داد.

طرحی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با عنوان طرح «کلید به کلید» اجرا شده و واحدهای مسکونی که در بخش‌های ناکارآمد شهری قرار گرفته، با شرایط خاص جابه‌جا می‌شود که در قالب این طرح واحدهای نهضت ملی مسکن برای جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین به صورت زمان‌بندی انجام می‌شود.

علاوه بر نقاط شهری مناطق روستایی استان زنجان نیز از ثمرات سفر رئیس‌جمهور به استان بهره‌مند می‌شوند تا جایی که بنا بر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، برخی پروژه‌های بنیاد مسکن استان زنجان به‌صورت متمرکز افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رضا خواجه‌ای، تصریح می‌کند: بهره‌برداری از ۴ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های این نهاد است همچنین در این ایام با حضور مسئولان کشوری، عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101409985
  • خبرنگار : 50163