میرباقری ـ معاون پیشین سیما:

سوءتفاهم‌هایی در عرصه پلتفرم‌ها داشتیم

سیدمرتضی میرباقری که چند سال گذشته به عنوان معاون سیما شناخته می‌شد، درباره وی اودی‌ها و عرصه شبکه نمایش خانگی معتقد است: سوءتفاهم‌هایی در عرصه پلتفرم‌ها و وی‌اودی‌ها داشتیم که به شدت در حال کاهش است؛ به خصوص حاکمیت متوجه این نکته شده که باید بسترها و زیست‌بوم‌هایی را در این زمینه فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه رصتا، سیدمرتضی میرباقری که چند سال گذشته به عنوان معاون سیما شناخته می‌شد و این روزها مشاور مقام معظم رهبری است، درباره فعالیت وی اودی ها و عرصه شبکه نمایش خانگی می گوید: چند دهه تجربه مدیریت برنامه‌های محتوایی را در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی در تلویزیون جمهوری اسلامی در رسانه ملّی داشتیم و به این واسطه ورزیدگی کافی در حوزه برودکست‌ها را شاهد بودیم. اما با این وضعیت جدیدی که در فضای‌مجازی به وجود آمده باید در این زمینه هم خودمان باید اشراف کافی داشته باشیم. همچنین بازیگرانی که در این عرصه حضور پیدا می‌کنند باید نسبت به قانون‌مندی‌ها و شرایط این عرصه حضور جدّی داشته باشند. برای اینکه این کار اتفاق بیفتد به هر میزانی که بتوانیم نهادسازی و تسهیلات در این زمینه انجام دهیم و بتوانیم میادینی که تجربیات در این زمینه‌ها منتقل می‌شود را فراهم کنیم. اتفاقات خوبی را درآینده شاهد خواهیم بود؛ اما این نکته را هم نباید نادیده گرفت رفتار هوشمندانه در این راستا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی درباره گسترش رسانه و عرصه شبکه نمایش خانگی می‌گوید: با عنایت به ظرفیت ویژه‌ای که پلتفرم‌ها و وی اودی‌ها در سبد رسانه‌ای دارند چه در ایران و چه در جهان؛ علی‌القاعده ما با یک شرایط جدیدی در دهه اخیر مواجه شدیم در مصرف رسانه‌ای مردم و این مصرف رسانه‌ای به انحاء مختلف، مهاجرت‌ها و کوچ‌ها از برودکست‌ها به سمت برودبندها را می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌هایمان به هر میزانی نسبت به این رویه‌ها کم‌اطلاع باشند دیالوگ خوب صورت نمی‌گیرد و باعث سوء‌تفاهم می‌شود. احساس خودم این است که تقریباً سوءتفاهم‌هایی در عرصه پلتفرم‌ها و وی‌اودی‌ها داشتیم به شدت در حال کاهش است به خصوص حاکمیت متوجه این نکته شده باید بسترها و زیست‌بوم‌هایی را فراهم کند بازیگرهای مختلف و اطراف قضیه را بتواند در میادین معین مذاکراتی با هم داشته باشند و همین‌طور نسبت به رفتارها و قواعد و قوانین مطلع باشند و احیاناً سؤالات و ابهاماتی برایشان به وجود می‌آید که برطرف می‌شود. شاید یکی از بهترین جلوه‌ها و نمودهایی که در این راستا می‌تواند صورت بگیرد یک چنین نمایشگاه‌هایی باشد. 

مشاور مقام معظم رهبری در جریان بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر به این نکته اشاره کرد که هر سال به این دورهمی رسانه‌ای نیاز داریم و واجب است که مسئولین «رصتا» را در تقویم برگزاری نمایشگاه‌های کشور قرار دهند.

مشاور مقام‌معظم رهبری با اشاره به تفاوت نمایشگاه رصتا با نمایشگاه‌های دیگر خاطرنشان کرد: فرق این نمایشگاه با نمایشگاه‌هایی که دیده‌ایم انباشت محتوایی در این نمایشگاه خیلی زیاد است. از غرفه‌های محدودی تقریباً بازدید کردیم به نظر می‌رسد ظرفیت این را دارد ساعت‌ها اینجا باشیم و با پلتفرم‌ها صحبت کنیم. خصوصاً این فرصت برای تولیدکنندگان، مخاطبان و صاحبان پلتفرم‌ها برای هم‌اندیشی و مذاکرات برقرار است. نکته مهم این است که «رصتا» یک نمایشگاه صوری نیست. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402101208613
  • خبرنگار : 71442