بهره‌برداری از ۵۰ مدرسه طی ۲ سال گذشته در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ساخته شدن بیش از ۵۰ مدرسه در مدت دو سال گذشته در این استان خبر داد.

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به دو نوبته بودن ۱۸۰ مدرسه در شهرستان بجنورد، مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این امر بسیار موثر است.

وی افزود: بهره‌برداری از بیش از ۵۰ مدرسه در مدت دو سال گذشته در خراسان شمالی، نشان‌دهنده مشارکت خیران نیک‌اندیش در زمینه توسعه و تامین فضا و امکانات آموزشی است.

اکبری با اشاره به پنج محور اصلی برنامه‌های پرورشی در مدارس، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فعالیت‌های تربیتی در مدرسه، حول محورهای ایمان، امید، خردورزی، نشاط و هویت تدوین و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ دختران دانش‌آموز مرکز استان با عنوان فرزندان حاج قاسم، افزود: این گردهمایی در همه شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شده است یا تا پایان هفته اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اعزام مبلغان در ایام فاطمیه به ۱۵۰ مدرسه در خراسان شمالی، بیان کرد: طرح محراب با هدف تقویت پیوند مدرسه، مسجد و خانه و همچنین طرح روشنا با هدف حضور مبلغان در مدارس تیزهوشان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد نمازخانه در مدارس متوسطه اول و دوم ۰.۴۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، افزود: در مدارس ابتدایی دوره دوم ۰.۴۲ مترمربع و در مدارس ابتدایی دوره اول ۰.۳۲  مترمربع به ازای هر دانش آموز است و این سرانه در احداث مدارس جدید به‌طور کامل رعایت می‌شود. امسال ۴۲۰۰ مترمربع فرش سجاده‌ای و موکت برای نمازخانه‌های مدارس استان خریده و توزیع شده است.

وی به برپایی ۶۰۰ غرفه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: امسال نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب به‌طور کلی در ۱۰۰۰ غرفه و با مشارکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402101208487
  • خبرنگار : 50444