رحیم شوقی، شهردار رشت امروز، ۱۱ دی ماه در این مراسم، با اشاره به اینکه پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف است، افزود: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از جمله قابلیت های "رشت من" است.
وی با بیان اینکه امکان ثبت درخواست و ثبت اطلاعات توصیفی و تکمیلی معابر بر اساس منطقه شهرداری در پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: امکان ثبت رویدادهای علمی و پژوهشی، امکان ثبت ایده شهروندی، امکان پرداخت عوارض خودرو، نقشه جامع شهر رشت جهت مسیریابی و یا جستجوی مکان مورد نظر از دیگر قابلیت های سامانه "رشت من" است؛ ضمن اینکه دارای پلتفرم دو زبانه شهر خلاق خوراک شناسی جهت معرفی غذاها و رستوران های استان گیلان و شهر رشت است.
شهردار رشت عنوان کرد: از دیگر بخشهای میز خدمت رشت سامانه شفافیت است که در آن اطلاعات مربوط به دستورالعمل ها، قراردادها، ضوابط شهرسازی و سایر موارد جهت دسترسی شهروندان بارگذاری شده است.
شوقی، بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای میز خدمت الکترونیکی(رشت من) ذکر کرد و یادآور شد: افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات بدون مراجعه های حضوری، امکان دورکاری، برون سپاری خدمات به سایر بخشها مانند دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین در وب سایت شهرداری از جمله مزایای سامانه(رشت من) محسوب میشود.
وی میز خدمت الکترونیکی را یکی از بخشهای حیاتی شهرداریها عنوان کرد و افزود: پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت(رشت من) نقطه عطفی در راستای برطرف کردن نیازهای ارتباطی روزمره شهروندان با شهرداری رشت است.
شهردار رشت با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی می تواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را به صورت الکترونیکی فراهم کرده و در اختیار شهروندان قرار دهد، تصریح کرد: راه اندازی میز خدمت الکترونیک نه تنها با سرعت بخشی عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت کمک بسیاری میکند، بلکه در ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری به عنوان سازمانی پویا، موثر و فعال نیز نقش موثر دارد.
شوقی به ضرورت پیادهسازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارآمدی بهتر و سریعتر خدمترسانی شهرداریها اشاره کرد و گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) نقش بسزایی در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان دارد.
محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز، ضمن گرامیداشت روز رشت، اظهار کرد: از تمامی دست اندرکاران برنامههای هفته رشت تقدیر میکنم زیرا هفته رشت سال جاری بسیار پربارتر از سالهای گذشته برگزار شد و رویداد بزرگ خوراک در کنار پوشش خبری در داخل کشور از چند شبکه تلویزیونی دیگر کشورها از جمله چین و ترکیه و... نیز پخش شد.
وی با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر، افزود: سیزدهم دی ماه مصادف با سالروز شهادت سردار بزرگ استکبار ستیز شهید حاج قاسم سلیمانی است و یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهدای ایران اسلامی را گرامی میداریم.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه سالهای طولانی به دنبال تحقق شهرداری هوشمند بودیم تصریح کرد: یکی از خواستههای شورا طی ادوار گذشته الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود و از قضا یکی از برنامه هایی که شهرداران در زمان معارفه ارائه می کردند، موضوع الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود که با پیگیریهایهای شورا و شهرداری و تلاش سازمان فناوری ارتباطات شهرداری رشت تحقق پیدا کرد.
کارگرنیا به مدت زمان فعالیت شهردار رشت اشاره کرد و گفت: در هشت ماه گذشته شهردار توانست بخشی از خواستههای بحق شورا را محقق کند و امروز شاهد آیین رونمایی از این سامانه هستیم که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه حجم مراجعات به شهرداری رشت بابت مباحث مختلف فراوان است عنوان کرد: برای یک استعلام کوچک، نیاز بود شهروند به ساختمان شهرداری مراجعه کند و این امر در کنار صرف زمان طولانی، مشکلات دیگری از جمله افزایش ترافیک را نیز رقم میزد؛ حال با این اقدام، بسیاری از کارهای مردم تسریع و از بروز برخی از رانتها و مفسده نیز جلوگیری میشود و البته باید شهرداری نسبت به تکمیل سامانه و پوشش قرار دادن تمامی فعالیتهای شهرداری در کوتاه ترین زمان اقدام کند.
انتهای پیام