از ژنو تا طنجه، حمایت سراسری از مردم فلسطین همزمان با آغاز سال نوی میلادی

صدها تن از مردم شهر ژنو سوئیس در نخستین لحظات آغاز سال نو میلادی با برافراشتن پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از ساکنان غزه اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، مردم شهر ژنو سوئیس ضمن راهپیمایی در خیابان‌های این شهر با سردادن شعارهایی حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، آنها همچنین با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، خواستار برقراری آتش‌بس فوری شدند.

پایتخت سوئیس بارها با هدف اعلام همبستگی با مردم فلسطین شاهد تجمع‌های اعتراض‌آمیز بوده که آخرین آن به اواخر ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ باز می‌گردد به طوریکه گروهی از فعالان سوئیسی با برگزاری تظاهراتی در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین با سردادن شعارهایی خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شدند.

هم‌زمان شهروندان چند کشور عربی، اسلامی و اروپایی نیز با برگزاری تجمعاتی در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه، خواستار توقف فوری این جنگ شدند.

صدها تن از شهروندان اردنی در مقابل سفارت آمریکا در امان تظاهراتی برپا کرده و حمایت واشنگتن از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام حمایت خود از فلسطینیان، خواستار بسته شدن سفارت آمریکا شدند.

در همین رابطه، شهروندان ترکیه‌ای نیز با تجمع در مقابل کنسولگری آمریکا در شهر استانبول، حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کردند.

معترضان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین، شعارهایی از قبیل «آمریکا قاتل است» و «اسرائیل قاتل است» سر دادند.

آنها همچنین بر دست داشتن آمریکا در کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در همین راستا، اهالی رسانه و فعالان مصری نیز با برپایی تجمع اعتراض‌آمیز در شب سال نوی میلادی خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

آنها شعارهایی‌هایی همچون «زندگی آزادانه در اراضی فلسطین» و «تجاوزات به غزه و سودان را متوقف کنید» سر دادند.

ده‌ها تن از شهروندان مراکشی نیز در مقابل کنسولگری فرانسه در شهر «طنجه» واقع در شمال این کشور تجمع کرده و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت پاریس از رژیم اشغالگر را محکوم کردند.

ده‌ها تن از مردم تونس نیز عصر روز یکشنبه در مرکز تونس تظاهراتی را با شعار «شمارش معکوس برای آتش‌بس در غزه» برپا کرده و خواستار پایان‌ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سرگرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه و در هشتاد و ششمین روز جنگ اعلام کرد که شمار شهدا به ۲۱ هزار و ۸۲۲ تن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۵۶ هزار و ۴۵۱ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101107178
  • خبرنگار : 71588