/به‌روز رسانی شد/

«شیء هوایی ناشناس» در حریم هوایی لهستان، «موشک روسی» بود

ستاد کل نیروهای مسلح لهستان در تازه‌ترین به‌روز رسانی خود اعلام کرد «شیء هوایی ناشناسی» که حریم هوایی این کشور را نقض کرد، موشکی بوده که ظاهرا متعلق به روسیه است. با این حال هیچ مدرکی در این مورد ارائه نشده است. پیشتر ارتش لهستان اعلام کرده بود شیء هوایی ناشناسی که از اوکراین وارد حریم هوایی لهستان شده، توسط پدافند هوایی رصد و سپس از رادارها ناپدید شده است.

به گزارش ایسنا، ارتش لهستان صبح امروز جمعه اعلام کرد، یک شیء هوایی ناشناس از مرز اوکراین وارد حریم هوایی جمهوری لهستان شد و از لحظه عبور از مرز تا ناپدید شدن سیگنال، توسط رادارهای سامانه پدافند هوایی این کشور رصد شد.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی عملیاتی لهستان در شبکه X گفت: «فرمانده عملیاتی نیروهای مسلح، طبق روال معمول، نیروها و وسایلی را که در اختیار داشت، بسیج کرد.»

در همین حال دفتر ریاست جمهوری لهستان اعلام کرد که آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، پس از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک شی ناشناس از اوکراین، نشستی فوری با فرماندهان نظامی ترتیب داد.

حالا "ویسلاو کوکولا"، رئیس ستاد کل ارتش لهستان به خبرنگاران گفت: همه چیز نشان می‌دهد که موشکی روسی به حریم هوایی لهستان وارد شده است، ما آن را از طریق رادار رصد کردیم.

هم‌زمان "مایج کلیژ"، فرمانده عملیات نظامی لهستان گفت ارتش لهستان جت‌هایی را برای رهگیری و ساقط کردن موشک فرستاد، اما به موقع موفق به انجام این کار نشد: «ما نیروها، هواپیماهایی فرستادیم که قرار بود آن را رهگیری و در صورت لزوم سرنگون کنند. اما زمان ماندن [موشک] در لهستان و همچنین ماهیت مانور آن، این امر را غیرممکن کرد.»

کلیژ به خبرنگاران گفت: موشک از خاک لهستان خارج شد.

ناتو هم امروز جمعه مدعی شد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰۰ بار با نیروی هوایی خود، هواپیماهای نظامی روسیه را رهگیری کرده است. گفته می‌شود اکثر حوادث بر فراز دریای بالتیک ثبت شده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402100805195
  • خبرنگار : 90067