۸۴ درصد از شکایات وارده به نیروی انتظامی چهارمحال وبختیاری به صلح و سازش منجر می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال وبختیاری گفت: کسانی که با هدف شکایت به کلانتری می‌روند، در بدو ورود به سمت مرکز خدمات مشاوره کلانتری که از مشاوران زبده و کارشناس بهره می‌برند، هدایت می‌شوند و نکته قابل تأمل این است که ۸۴ درصد از این موارد و شکایت‌ها پس از دریافت مشاوره به صلح و سازش منجر می‌شود.

سرهنگ مرتضی عسگری با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت سردار سپاه اسلام سیدرضی موسوی، اظهار کرد: مزدورانی که می‌خواهند به اهداف اسلام ضربه بزنند اسلام‌زدایی و اسلام‌ستیزی را سرلوحه کار قرار می‌دهند که امیدواریم شر این دشمنان از سر بشریت کم شود تا مردم جهان در صلح و امنیت و آرامش زندگی کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها زبان گویای پلیس هستند، توضیح داد: انتظار می‌رود که رسانه‌ها مأموریت‌های پلیس را برای جامعه تبیین کنند تا مردم بدانند که هر نفسی که می‌کشند و قدمی که بر می‌دارند اگر امنیت نباشد، زندگی را سراسر احساس ناامنی، اضطراب و نگرانی فرا خواهد گرفت. برای پلیس این یک افتخار است که دختران و زنان سرزمین با امنیت در اجتماع قدم بزنند و امیدواریم با تعاملی که با رسانه‌ها داریم هم این موضوع را برای مردم تبیین کنیم و هم در مقوله فرهنگ‌سازی در راستای تحقق زندگی سالم و شهروند خوب همکاری داشته باشیم.


عسگری تصریح کرد: هر بزه که در اجتماع رخ می‌دهد ریشه در این دارد که فرد بزهکار یا آموزش ندیده است و یا اگر آموزش دیده و جدی گرفته از نکات جدیدتر که باید یاد می‌گرفته غافل شده است که امیدواریم بتوان با کارهای فرهنگی قوی که هم وظیفه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها و هم وظیفه پلیس است، زمینه بروز بزه در جامعه کاهش یابد. 


معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پاسخ به پرسشی مبنی بر مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود در منصب جدید، اظهار کرد: همه کارهایی که در این معاونت انجام می‌گیرد مهم هستند و محوری‌ترین موضوع برای ما تعامل با جامعه و تحقق پلیس جامعه‌محور است؛ ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت جامعه برای پیشگیری از جرائم استفاده کنیم.


عسگری با اشاره به اینکه مراکز مشاوره در تمامی کلانتری‌های استان فعال هستند، بیان کرد: همچنین مرکز مشاوره تخصصی پلیس در معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس مستقر است و خدمات مشاوره رایگان به جامعه هدف مانند مدارس، صنوف و اقشار مختلف مردم ارائه می‌دهد؛ همچنین شماره تلفن ۰۹۶۵۸۰ نیز در این راستا به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت عموم مردم است.


وی افزود: این امکان در مرکز برقرار شده تا اگر خط ۱۵۷۰ آموزش‌وپرورش به هر علتی دچار مشکل شد، پلیس آمادگی دارد و تمهیدات در حال انجام است تا خدمات حمایتی، مشورتی و مددکاری به جامعه دانش‌آموزان و فرهنگیان و اولیا از طریق خط ۰۹۶۵۸۰ انجام گیرد. یعنی هر زمان مشاوران آموزش‌وپرورش احساس کردند که جامعه مخاطبشان باید از خدمات مشاوره پلیس بهره‌مند شود، امکان اتصال دو خط فراهم می‌شود تا بلافاصله مشاوران پلیس در خدمت جامعه هدف باشند.


عسگری با تأکید بر اینکه پلیس هم در پیشگیری هم خدمات مشاوره و هم اقدامات مقابله‌ای تلاش می‌کند، اضافه کرد: کسانی که با هدف شکایت به کلانتری می‌روند، در بدو ورود به سمت مرکز خدمات مشاوره کلانتری که از مشاوران زبده و کارشناس بهره می‌برند، هدایت می‌شوند و نکته قابل تأمل این است که ۸۴ درصد از این موارد و شکایت‌ها پس از دریافت مشاوره به صلح و سازش منجر می‌شود، پیداست که افراد اگر آگاهی داشته باشند و از قبل مشاوره دریافت کنند، مشکلات نیز به خودی خود حل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یک روحانی در مرکز آموزش به سربازان مستقر است، خاطرنشان کرد: در این مرکز هم موضوعات شرعی و فقهی و هم معارفی به سربازان ارائه می‌شود، همچنین مسابقات قرآن فراجا به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و جوایز نفیسی به برگزیدگان قرآنی فراجا اهدا می‌شود.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402100704555
  • خبرنگار : 50124