به گزارش ایسنا، فاطمه نارنجی ثانی، رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران گفت: تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در گروههای آموزشی از سال تحصیلی آتی منوط به ارزیابی درونی گروههای آموزشی شده است؛ به این معنی که ظرفیت پذیرش با توجه به عوامل و معیارها و نشانگرهای نظام ارزیابی کیفیت فرآیند یاددهی – یادگیری در گروههای آموزشی تعیین میشود.
وی از نسبت استاد به دانشجو، روند توسعه گروه در سه تا پنج سال گذشته، ترکیب و توزیع اعضای هیأت علمی به لحاظ مرتبه علمی، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی گروه، پیشرفت تحصیلی دانشجویان طی پنج سال گذشته در مقاطع و رشتههای مختلف، به روزرسانی برنامههای درسی متناسب با تحولات ملی، منطقهای و بینالمللی، میزان استفاده از فناوریهای نوین در فرآیندهای آموزشی توسط اعضای هیأت علمی، استفاده از شیوههای مناسب به منظور سنجش پیامدهای یادگیری دانشجویان، وضعیت سرنوشت شغلی دانشآموختگان یا ادامه تحصیل آنها، رضایت کارفرمایان از دانش و توانایی دانشآموختگان، نقش گروههای آموزشی در مسئولیتپذیری اجتماعی در سطح دانشکده و دانشگاه و نقش گروههای آموزشی در حفظ و توسعه مرجعیت علمی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور به عنوان برخی از مهمترین معیارها و نشانگرهای این نظام ارزیابی نام برد.
رئیس مرکز ارزیابی کیفیت و تحول آموزشی دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر ارزیابی این شاخصها در دانشگاه تهران آغاز شده است و از نتایج آن در همه فرآیندهای تصمیمسازی و تصمیمگیری در حوزههای مختلف اعم از شیوه پذیرش دانشجو تا جذب هیأت علمی استفاده میشود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، نارنجی ثانی خاطرنشان کرد: هدفمان این است که میخواهیم بدانیم با پرورش دانشآموختگان تا چه اندازه در راستای حل مسائل صنعت و جامعه نقشآفرینی کرده یا در مرزهای دانش حرکت میکنیم.
انتهای پیام