فرشاد پیلهچی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای طی کردن مسیر پیشرفت و فتح قلههای موفقیت باید اندیشههای زندهیاد کاظمی آشتیانی را بازخوانی کند و آن را سرلوحه چشمانداز خود قرار دهد و موضوع چراغ راه قرار دادن اندیشههای مرحوم آشتیانی باید در تمامی بخشهای جهاد دانشگاهی از آموزشی تا فرهنگی مدنظر قرار گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: تأسیس پژوهشکده سلولهای بنیادی رویان، خدمتی بود که مرحوم آشتیانی از صفر آغاز کرد و آن را به بالندگی رساند و امروز سبب شده است که نه تنها بیماران در داخل کشور با روشهای درمانی مختلف معالجه شوند بلکه شاهدیم بیماران از سایر کشورها برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر میکنند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: زنده یاد کاظمی آشتیانی توانست نقشی منحصربهفردی در تولید سلولهای بنیادی، شبیهسازی و درمان ناباروری در ایران داشته باشد و با به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در عرصههای بینالمللی باعث افتخار آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران شود.
وی ادامه داد: دکتر کاظمی آشتیانی، بر روی استفاده از ظرفیتهای علمی کشور و اهمیت تحقیقات پزشکی تأکید ویژه داشت و همواره از نخبگان و دانشمندان کشور حمایت میکرد. مسئولان و دانشمندان امروز نیز باید همچون دکتر آشتیانی با روحیه جهادی حمایت از جوانان را در دستور کار خود قرار دهند تا جوانان پرامید و با انگیزه برای رساندن ایران اسلامی به قلل موفقیت تلاش کنند.
این مسئول تصریح کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی، یک نفر بود اما با بهرهگیری از اندیشه این دانشمند جهادی و با برنامهریزی میتوان افرادی شبیه به او پرورش داد که آینده این سرزمین را تضمین کنند، البته بیان این نکته هم لازم است که تربیت نیروی کارآمد و متعهد نیز از خصوصیات مرحوم کاظمی است که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردهاند.
وی گفت: تربیت نیروی انسانی با ویژگیهای مرحوم کاظمی آشتیانی باید در دانشگاهها رقم بخورد و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی میتواند پرچمدار این موضوع باشد تا علاوه بر اینکه به وظیفه خود یعنی تربیت دانشجوی مؤمن و انقلابی است، جامه عمل میپوشاند بتواند برای مجموعه جهاد دانشگاهی نیروی انسانی همسو با اندیشههای جهادی پرورش دهد.
پیلهچی در پایان اظهار کرد: علاوه بر دانشگاهها، مدارس نیز ظرفیت پرورش امثال زنده یاد کاظمی آشتیانی است اما باید توجه داشت که پرورش نیروهای جهادی که در حوزه علم و دانش سرآمد باشد کار یک سال و دو سال نیست بلکه نیازمند برنامهریزی دقیق و توجه به مقوله پرورش در کنار آموزش است.
انتهای پیام