تلاش برای فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس به‌منظور فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان و توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان منعقد شد.

در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»، موضوع مصوبه مورخ ۳ آذر۱۳۹۳ شورای عالی اشتغال و بند (ت) ماده ۴، برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نیز تکالیف مقرر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده۹  تصویب‌نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در خصوص «برنامه اشتغال فراگیر»، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد.

طی نشستی که امروز، ۴ دی‌ماه در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز ترتیب یافت، تفاهم‌نامه‌ یادشده به امضای کیایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس و مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ این مراسم هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای؛ فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی عنوان کرد.

به گفته‌ مسلم باقری، از جمله تعهدات مشترک طرفین این تفاهم‌نامه که در ۸ ماده و ۲ تبصره و به‌مدت سه‌سال منعقد شده است، تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان طرفین، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه؛ همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک؛ همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین و همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به‌صورت مجازی آمده است.

وی ادامه داد: همچنین  از دیگر موارد این تفاهم‌نامه می‌توان به تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین؛ فراهم‌سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی طرف دوم در مراکز؛ آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی طرف اول و یا تطبیق آن‌ها با دوره‌های آموزش مهارتی براساس قراردادهای مجزا، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و اجرای آزمون های تعیین صلاحیت شغلی براساس ضوابط و مقررات مربطه و صدور تأییدیه حضور در دوره‌های آموزشی به‌صورت مشترک برای مهارت‌آموزان حسب نیاز و تقاضاست، اشاره کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402100402190
  • خبرنگار : 50649