کارگردان تئاتر«رِوِرانس»:

مردم بزرگترین حامی هنرمندان در تئاتر هستند

کارگردان تئاتر«رِوِرانس» گفت: بزرگترین حامی هنرمندان قطعا مردم و مخاطبین هستند.

نوید اسدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص موضوع نمایش رورانس اظهار کرد: این نمایش شامل ۴ داستان مختلف است که هر چهار مورد آن به تئاتر، بازیگری و اتفاقاتی که برای اجرای نمایش رخ می‌دهد، پیوند می‌خورند.

وی درخصوص علت نام‌گذاری این نمایش افزود: به مراسم پایانی تئاتر که بازیگران به روی صحنه می‌آیند و مورد تشویق تماشاچیان قرار می‌گیرند «رورانس» گفته می‌شود. موضوع درمورد تئاتر است و خود شآن رورانس دارای کارکرد و مفهومی است که تماشاگران در مورد این نمایشنامه کاملا متوجه این ماجرا می‌شوند.

وی در خصوص اینکه چرا این موضوع را برای اجرای تئاتر انتخاب کرده‌ است، گفت: این موضوع از دغدغه قدیمی و عمیقی که در ذهن من بود شکل گرفت. برای من این نکته بسیار مهم بود هنگامی که مشکلاتی برای جوان‌ها پیش می‌آید و در پی حل کردن آن مشکلات هستند، از اینکه با اقدام برای حل آن مشکل مشکلات جدید اضافه می‌شود غافل هستند. به همین دلیل در این نمایش قضیه بازیگری و تئاتر را به عنوان یک مصداق در نظر گرفتیم که این اتفاق می‌تواند در هر جامعه، صنف و موضوعی رخ دهد.

کارگردان تئاتر رورانس با اشاره به اینکه تمرینات خود را جهت آماده‌سازی این نمایش از نیمه شهریور ماه آغاز کردند، افزود: این کار تقریبا ۳ ماه و نیم قبل در جشنواره استانی خراسان رضوی شرکت داده شد و پس از جشنواره نیز تمرینات منظمی داشتیم و از ۲۹ آذر ماه اجرای عموم ما آغاز شده است.

وی میزان استقبال از این نمایش را خوب عنوان کرد و افزود: نمایش ما جزء معدود نمایش‌هایی است که در هر شب ۲ سانس اجرا داریم و استقبال در بالاترین حد خود بوده است و با توجه به استقبال مردم امکان تمدید نمایش پس از آخرین روز اجرا وجود خواهد داشت.

اسدیان در خصوص وضعیت تئاتر در مشهد خاطرنشان کرد: به لحاظ تماشاگر وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر شده است، به این معنی که تئاتر در سبد تماشاگر قرار گرفته و استقبال از سانس‌ها بهتر شده است؛ البته به طور کلی و از لحاظ کیفی نسبت به دهه ۹۰ افت شدیدی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان زحمت زیادی می‌کشند تا تماشاگر در سالن حاضر شود، نمایش را تماشا کند و در مورد نمایش با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند. بزرگترین حامی هنرمندان قطعا مردم و مخاطبین هستند. از مردم تقاضا دارم از تمام تئاترهای روی صحنه استقبال کنند، چرا که برای تمام آن‌ها زحمت زیادی کشیده شده است.

نمایش رورانس به نویسندگی و کارگردانی نوید اسدیان از ۲۹ آذر ماه هرشب ساعت ۱۹:۴۵ و ۲۱:۱۵ در دو سانس در تماشاخانه شمایل واقع بلوار احمدآباد، خیابان پاستور، پاستور۱۱، شماره۲ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت گیشات مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100402129
  • خبرنگار : 50613